3ggr, men ingen semester
vi skulle åka till Öland med husvagnen hade vi tänkt för 10 dagar sedan.
på söndagsmorgonen när vi hade kopplat på husvagnen så kände gubben att han ej mådde bra. Efter 10 minuter sprang han till toan och kräktes som en räv 
när han sen mådde bättre efter 2 dagar så kopplade vi för husvagnen på kvällen igen för att allt skulle vara klart på morgonen dagen efter.
då får jag världens tandvärk
(har haft lite ont innan, men ej så här)
så det blev att ringa till tandläkaren för en akut-tid. Det var en lagning som spruckit…. blev alltså ingen Ölandsresa denna dag heller….
I Torsdags så gjorde vi ett nytt försök.. när jag ska ner med de sista kylvarorna i kylskåpet så är kylskåpet VARMT!!! Så det var bara för gubben att greja.
som tur var så hade bara elsladden åkt ur lite..
sen skulle grannen komma så jag skulle visa var alla hästsaker var (hon skulle vara hästvakt) Då fick jag se att Wambezi hade fått världens knöl på kindbenet. Han hade haft en liten svullnad där som jag trott var bromsbett förut.
nu var den som en pingisboll!
under tiden hade Robban (min gubbe) kört fram vagnen på stallplanen. Men han körde tillbaka vagnen igen till parkeringen, för det var bara att ringa veterinären.
via telefonen så gissade vetten att et var en varböld, men skulle komma ut dagen efter eftersom en böld behöver mogna lite innan man öppnar den.
så på fredagen kom vetten ut, och konstaterade att det är en varböld, så han skar upp den och spolade ur. Det kom ut lite var.
så nu har jag spolat det varje dag samt att han står på peniccilin och smärtstillande.
det blev alltså ingen Ölandsresa…..

Men vilken otur, stackars er. Lycka till nästa gång =0)
tack! Det var nog inte meningen att vi skulle åka dit!
Otur, men det var väl kanske helt enkelt inte meningen att ni skulle åka, kanske skulle hända nåt jättehemskt där eller på vägen..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

usch, vilken otur ..
#3 ja, så tror vi med….
men nu har iallafall knölen skjunkit lite till halva storleken.

jag kan inte låta bli att le… ngn förklarar verkligen för er att ni inte skulle åka…

jisses, vilken otur :O
men det hade ju varit kul att få åka längre än till stallplanen på semester "fniss"
3 dagar tog det att åka 30 meter!! haha

Nej, men vilken otur. Fast är man skrockfull så är det nog meningen att ni inte skulle åka som alla skriver. Ni får campa på stallplan i stället. Stackare! :)
ja, haha! den billigaste campingen hittils!

Ja, det går ju inte åt någon bensin eller campingavgifter heller ju. :)

Nej men vad tråkigt! Men det var nog inte meningen ;)
nämen oj ! haha, ja det var verkligen nån som inte ville att ni skulle åka. bättre lycka nästa gång ? :)

Men tredje gången gillt brukar det ju heta. Så det borde ju ha gått den tredje gången ni försökte. :)
ja, det kanske var tredje gången gillt att vi gav upp istället??
nä, vi drar till Halstahammar nästa vecka istället om pållen är frisk då.