Att bada ett sto.
När jag ska bada Kiara så när jag kommer bak på rumpan, då skjuter hon lixom in rumpan under sig nästan. Har sett många ston som gör så, men inte valacker/hingstar. Så till frågan då, varför gör dom så?? =P

Det gör Ametist också och han är hingst, jag tror det är för att det blir kallt…men Athena gör det inte och Kiara (min) gör det bara lite, så det har nog inget med kön att göra

Det gjorde min förra ponny med. Men jag har ganska varmt vatten så den nya gör inte det. :P

Okeej =P ja de kanske e så, att det blir kallt.
Men det konstiga e att Lucky inte gör så, och han är den frusna av dom haha.

Det kan ju vara hur vattnet rinner och hur mycket svans hästen har, det rinner ju mellan bakbenen på juvelerna på Ametist och det är nog inte så trevligt. Men med den svans Athena har så rinner inte mycket vatten längs bakbenen.

så gjorde Ballerina också när jag tvättade henne, fattade först inte vad jag gjorde elr hon.. men sen kom jag på att dt måste vatt vattnet hon tyckte va kallt ^^

Två av mina valacker gör så också men inte mitt sto. Den fjärde hästen har jag aldrig fått spruta vatten på. Han drar då.
Kiara är väl inte så gammal??? Unghästar kan ju reagra på det sättet med mycket tex täcken, vatten, ryktborsten alltså just känslan att något rör sig på deras ryggar.
Hon tycker nog det känns konstigt när vattnet rinner över ryggen och ner på bakbenen.
så gör jullan också! hi hi.

Min vallack gjorde oxå så.
Tror det går att vänja bort på de flesta hästar. min gör inte det längre, travarstoet har oxå slutat.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Nisse gör också så, kan de inte va så att de kommer kallt vatten på ett olämpligt ställe bara?! 
/Elin