Håll tummarna hörrni!
Ni som har hängt med i den här tråden vet hur det står till i mitt stall och hur jag resonerar och reagerat.
Det senaste i raden av idioti är att de nu har forslat ut HELA dynghögen (enorm hög) till hagen där Mirabil och hans två polare går!!!
I hagen är det ett område som är vattensjukt och som är nästan som en sankmark. De har vid nått tillfälle fyllt området med någon form av torv.
Men en dag när jag kom till stallet så höll de på och tömde dyngplattan, vad bra tänkte jag det var på tiden. Men sen ser jag att han kör bort lass efter lass till hagen och dumpar det där…HALLÅ!!
Då får jag höra att det brukar de göra varje år bara för att fylla igen sankmarken så inte hästarna ska gå ner sig…och sen tror de att alla parasiter fryser i vinter.
Men inte %¤%#& fryser det om det är lika tjockt lager som det är som på dyngplattan!
Nu börjar jag förstå varför det är så bedrövligt med parasiter i hagen!!
Gissa om jag vill ha Mirabil en dag till i den hagen…sen snackar de om att de ska gå där även i vinter…ALDRIG säger jag!
Jag har pratat med stallägaren där jag hade min gamle och troligen kommer de få en plats ledig om några veckor och då kan jag flytta dit Mirabil *yeayy* :o)
Så håll tummarna för att det blir så här nu!
Stallet ligger dessutom bara 10 minuter från mig i stället för 40 minuter enkel resa!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
men herregud ! vilket stall, var det också din kompis ? från början ? jösses.
Håller tummarna stenhårt att du får flytta snart !

Håller me alla tummar jag har ;)
Oj oj, håller tummarna HÅRT!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Crazy people!

Ta kontakt med miljö och hälsoskydd för det är inte tillåtet att lägga gödsel så i markerna, det bidrar till övergödning. Masken kommer att stortrivas där där det är riktigt fuktigt eftersom hotet mot mask inte är kyla utan torka.

Håller tummarna!

Håller med Lorita! Det finns ju en anlednng till att man ska ha en gödselplatta. *ler cyniskt*
Håller verkligen tummarna. Stackars dom hästarna som får bo kvar där.

gödsel motverkar ju verkligen sankmark också….

#1 Ja det är min kompis som driver stallet men det är gårdsägaren som bestämmer och har fått för sig att man kan fylla igen gropen med gödsel och att parasiterna sen fryser ihjäl där.
#5 Är det inte tillåtet eller är det tom olagligt ?
Kan vara bra och veta när jag ringer miljö och hälsa isf så jag har bra med kött på benen.
Att det inte är varken bra eller rimligt anade jag oxå men att miljö och hälsoskydd inte tillåter sånt visste jag inte…och tänk, de har skyfflat ut mängder med skit ut i den hagen år efter år!
Har du något bra ställe du kan länka till som jag kan läsa mer på…alltid bra att läsa på innan man vidtar åtgärder :o)

men gud.. hoppas det löser sig med det andra stallet! håller tummarna
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=1998:915
läs detta sålänge, satt och läste de häromdan… kan kolla de när jag e tillbaka på jobbet :) (ska på kurs ett par dar nu)

#11 Det stod inte så mycket i texten om hur det är icke tillåtet att dumpa gödsel i sankmark i beteshagar :o/
Finns det några mer länkar ni sitter inne med så tar jag gärna emot dom :o)

Inte undra på att Mirabil hade sååå mycket mask!
Helt vansinnigt att göra så och jag hoppas och håller tummarna för dig att du kan flytta till det andra stallet.
håller tummar och tår på både mig själv och barnen
Håller tummarna för dig. Det var kanske tur att det var för långt för mig och Lyrik att flytta till ditt stall…

#13 Tack för länken jag ska läsa igenom den bättre när jaghar mer tid :o)
#14 Nä nu fattar jag varför han fick så mycket mask på så kort tid och den marken kommer aldrig bli ren så länge som de dumpar skiten i hagen.
#16 Nä det var lika bra det för saker och ting har bara brakat åt fanders sista tiden :o/
Det hade varit OTROLIGT pinsamt för mig isf om du hade flyttat ut till oss och sen händer allt detta när jag pratat så väl om stallet!