Annons:
Etikettridning
Läst 433 ggr
Nesslan02
2020-05-24 18:36

Fattig student

Hej! Jag har ridit mycket som yngre men efter en sämste olycka så tvingades jag sluta. Detta var flera år sedan och jag är nu 18. Har hela tiden längtat tillbaka till hästar och ridning men inte riktigt vågat ta upp det igen med rädsla för att jag är en nybörjare igen och kanske för gammal. Men jag bestämde mig iallafall för att kolla upp ridskolor i närheten av mig. Och priserna var ju rätt höga. Som en 18 åring som bara kan jobba på loven så får jag bara in CSN och en liten lön ibland. Jag kan verkligen inte ha råd med ridskola. Finns det något sätt att ändå få rida för en billigare peng? Jag har läst att man kan börja hjälpa till i stall och få billigare lektioner i utbyte. Är det något som finns?

Annons:
Herveaux
2020-05-24 19:23
#1

Hör dig för med stall i din närhet. Kanske finns någon som har lite sysslor du kan få hjälpa till med i utbyte mot ridning.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Love_Kaka
2020-05-27 21:39
#2

Man kan sätta ut en lapp på stallväggen där det står typ att man kan t.ex. leda nybörjare, fylla höpåsar, hjälpa till i stallet eller något sådant för lite pengar!

Man kan även sälja gamla saker på loppis, passa barn eller hundar eller något sådant!

Hoppas du kan få börja rida! 🙂

S.L
2020-05-28 10:31
#3

För gammal som 18 år då är jag verkligen för gammal 40 + 😐 Det är en dyrt intresse jag är själv inne på börja inte bara ridning för jag saknar någ mest pyssla om mocka mm Jag såg ett stall/ridskola som hade sköthästar och lite hjälpa till. Man fick rida för tack för hjälpen någon gång ibland som 1 gång i veckan. Så tips är kolla efter hjälpa till i ridskola eller privatstall. Finns många som har stall som verkligen skulle vara glad om man fick hjälp men även lite sällskapet i stallet och kanske har en häst som skulke passa dig. Så upp med lapoar har du fb skriv om dig själv att du kan hjälpa till i stallet osv

Upp till toppen
Annons: