Annons:
Etikettavel
Läst 948 ggr
Fåglar är bäst!💕
4/3/20, 9:20 PM

Är hon för gammal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har länge vart i tankarna om att betäcka mitt sto med en hopphingst! Men grejen är det att hon blir 18 iår och har aldrig haft föl. Men hon är pigg och frisk som om hon vore 5 och ingen kan förstå hur hon kan bli 18 detta året! Hon är även i bra kondition och har jättefint hull samt är väldigt smidig i kroppen. Har även läst att det är ju större risk att t.ex ett 4 årigt sto inte skulle klara en dräktighet pga bland annat att bäckenet inte är fullt utvecklat osv.. Så min fråga är enkel tycker ni att man ska ta chansen och betäcka henne iår eller avstå? Lägger även in en bild på mitt sto! Mvh Cassandra

Annons:
Shia1
4/3/20, 10:53 PM
#1

Är inte så avelskunning gällande ridhästar osv, men skulle rekommendera du hör m ngn veterinär samt uppfödare i närheten osv. Sen kan alltid mkt hända vid en dräktighet och finns mkt som kan gå fel. Både i magen och sen från det de föds tills början av inridning.

Fåglar är bäst!💕
4/3/20, 10:57 PM
#2

#1 Okej tack! Ska göra detta så snart så möjligt! 😊

S.L
4/3/20, 11:36 PM
#3

https://hastsverige.se/om-hastar/hastavel-uppfodning-3/avelsstoet/ Jag personligen skulle inte avla på ett 18 årigt sto om hon inte haft föl innan. Men hör med din veterinären kring detta

Upp till toppen
Annons: