Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 572 ggr
Pennyb
1/7/20, 9:55 PM

Stigbyglar?

Hejjj!

Jag är dressyr ryttare och undrar vilka stigbyglar ni skulle rekommendera?

Just nu har jag compositi, plaststigbyglar. Dock så tycker jag inte riktigt om dem så jättemycket. Dem åker väldigt lätt runt och sätter sig snett och fel. Finns det några som man verkligen får ett bra fäste i men som man samtidigt liksom inte kan fastna i?

Har ju kikat på freejumps soft up pro, men är de lämpliga i dressyren? 

tack på förhand!

Annons:
Vrilen
1/7/20, 9:59 PM
#1

Har FreeJumps och rekommenderar dom verkligen. Så himla sköna att rida i och foten glider inte det minsta. Rider mestadels dressyr och dom funkar lika bra där som i hoppningen.

Pennyb
1/8/20, 7:04 PM
#2

#1 Jättebra! Ska ta och testa dem, tack :D

[Kotten123]
1/8/20, 11:18 PM
#3

Jag gillar Sprenger (Bow Balance). Finns ju även separata ”spikfästen” att köpa till om det är något man hellre vill ha. Freejumps är bra, men jag personligen skulle inte ha dem i dressyren. Beror såklart på vad man gillar, men jag känner mig lite väl fast. Bra vid arbete i lätt sits, men kanske inte optimala i dressyrarbete? Där vill iallafall jag gärna ha lite mer svikt och rörelse, känner mig som sagt rätt fast i Freejumps. Sedan finns tex Jin Stirrups, aliminiumstigbyglar- lätta och bra fäste vad jag vet. Lite nättare o fina i modellen, enligt mig. Bästa vore ju om du har någon/ några bekanta som har några olika du kan få prova? De listade är ju inte direkt några jättebilliga..:)

[Kotten123]
1/8/20, 11:20 PM
#4

Men såklart ska du ta dem DU trivs bäst i! Smaken är som baken ;)

Upp till toppen
Annons: