Annons:
Etikettbeteende
Läst 1039 ggr
Kaninlover4life
2019-12-30 12:10

Dom satte min häst ensam

Okej.

Jag står inackorderad på ett stall med ca 10 hästar. 

Så min häst har 3 hagkompisar i sin hage vilka dessa 3 har samma ägare.

Får ett sms från stallgruppen där den ägaren skrivit "flyttade ***, *** och **** till hage 6 för tillfället. Det gjorde hon pga mindre lera i den hagen. Så nu ska dom stå där i ett par dagar.

Hon har alltså då lämnat min häst ensam i sin hage utan att fråga mig? (Och inte ensam för en ridtur, utan nu ska hon vara där ensam i några dagar?).

Hon är dessutom en unghäst och väldigt bunden till sin flock. (tycker självklart ingen häst ska va ensam oavsett ålder). Hon kan inte nosa på hästarna i hagarna brevid heller. 

Hon konfronterar man henne på bästa sätt?? Det här är inte okej? Att inte ens fråga? Känner mig allmänt lost och hoppas på att min häst över huvudtaget är kvar i hagen nu.

Annons:
Magi-cat
2019-12-30 12:15
#1

Kan du börja med att fråga om hon kan flytta även din häst till samma hage som de andra?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kaninlover4life
2019-12-30 12:21
#2

#1 Jo men det är en liten mini hage, därav ingen lera….. , skulle nästan säga den är för liten för t.om 2 hästar…. annars hade det såklart varit en jättebra lösning.

Magi-cat
2019-12-30 12:37
#3

#2 Aha! Det hade varit det enklaste, men då går inte det. Jobbigt med all den här leran!

Hur skulle det vara om du talar om för henne att din häst nu blivit ensam och att du är orolig för det och fråga om hon har något förslag?

(Jag förstår ditt dilemma och har varit med om något liknande. Det var inte alls kul och förstås oroligt. Men om man kan försöka få den andra parten att komma på en kompromiss är det oftast bättre för kommunikationen i framtiden, om man säger så. Hon kanske bara inte tänkte sig för.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: