ooh... heh har typ vägg full med massa olika bett, men rider på ett tvådelat halvnormalt tunt/tjockt? typ standard XD
jo tycker det är viktigt, framförallt att de ska passa hästen och inte trycka på något sätt det utgör skada osv.
Väldigt många! varav jag försöker ta med mig det bästa hos varje.
Min dressyrtränare jag haft sen jag började rida på ridskola som 5 åring till och från , och rider för henne med min häst. utan henne vågar jag inte tänka på hur jag skulle ridit å min häst varit att rida XD Positiv, glad, stöttande, peppande, bra på att förklara så man FÖRSTÅR. (ibland är allt grekiska och man kan behöva någon som förklarar så man förstår. Ex en gång. skulle tänka jag hade stenar i hälarna vinklade inåt, sand fulla byxorna(baken, men heliumbalonger vid mina knän, någon ska hålla upp mig i nacken och någon slå mig i magen. XD DÅÅÅÅ fattade jag
travtränaren- extremt bra på att lära ut, får en att våga prova nya saker osv. början i stallet var jag extremt rädd att göra fel osv. men enligt han måste man göra fel för att lära sig, huvudsaken man lär sig utav felen typ. Han har väldigt bra häst tänk osv! och kan få den mest osäkra spinkiga och hetsiga hästen lugn och trygg och fin.
utan honom, hade jag aldrig mött min häst. Han behöll honom så jag skulle få ha en häst att pyssla, lära och göra misstag på som han uttryckte det som XD när stallet eg var fullt med andra hästar, å han lika gärna kunnat tagit in en bra travhäst som kunde tävla och springa in pengar.
samt hade vi aldrig flyttat ut på en gård och haft 6 hästar på gården om han ej hjälpt till med alla de bitarna.
sen inom ridningen ser jag upp till Patrik kittel, Peder fredricsson, pether markne, isabell werth osv.
Sadel, hjälm och säkerhetsväst.