Annons:
Etikettridning
Läst 949 ggr
Amia16
2019-11-01 15:43

För stor för ponny??

Hej! Rider en ganska smäcker arab på 146 i mkh till och från( mest barbacka i lugnare tempo) och kommer snart få möjlighet att rida några gånger i veckan. En sadel håller på att provas ut och större än 16 tum kan hästen inte ha pga kort rygg. Jag själv är då nästan 170 lång och är bekymrad över att jag kanske är för stor för sadeln😕. Kan det vara ett tecken på att jag är för stor för ponny och borde börja rida stor häst istället?

Funderar på om man annars kan rida i en barbackapad. Men funkar det i alla gångarter? även på uteritt??🤔

Annons:
Travis D
2019-11-02 01:02
#1

170 behöver du inte oroa dig för om du inte ska växa mycket mer. Jag red D till jag var 175 och nu som 179 rider jag min Maxade D (lite cob aktig i kroppen) utan problem 😊

Shia1
2019-11-05 22:43
#2

kan vara sadeln som är för liten :)

Rider min kompis D ponny ibland och på bild/film ser det bra ut(liiite längsta laget men jaw)

men sadeln däremot XD LIIIITENXD

jämfört om jag ex ridit ridskola d ponny m bra sadel för min del- helt annars.

Oklartliv123
2019-11-06 16:45
#3

Nja.. Har själv ridit en c ponny som med lätthet har burit upp mig, jag ser inte lång ut eller något. Hoppat banor på 80 cm. Men jag kunde inte sitta ordentligt i sadeln! Den var för liten, jag kom inte ner ordentligt. Därför slutade jag rida henne, det funkade helt enkelt inte. Kändes inte bra att rida henne om jag inte ens kunde sitta ordentligt i sadeln. Så du får ju känna lite själv men jag hade inte ridit hästen om jag var för stor för sadeln

Bjallstal
2019-11-24 11:27
#4

16” sadel med större kåpor borde du med lätthet få plats i. Red en hel del på syrrans förra ponny (c) i hennes lilla 16” utan problem. Då är jag 172 cm lång

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

cEDS
2019-11-25 09:11
#5

Min sambo på 185 cm rider utan problem min ponny på 145 cm i mkh. En kompis sadel är ofta mer förlåtande med storlek i sitsen.

Upp till toppen
Annons: