Annons:
Etikettstallet
Läst 1640 ggr
Lona
10/12/19, 8:56 PM

Hur ser det ut i era stall?

Hur ser det ut i era stall? Hur många hästar, hur har ni löst det med foderförvaring, sadelkammare och annat? Lägg gärna upp bilder! Kul om ni vill göra en ritning av ert stall också. 👍🙂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Vrilen
10/12/19, 11:38 PM
#1

Vi flyttar väldigt snart så kan lägga upp bilder då! Vi får göra exakt vad vi vill i det stallet så det ska målas om och byggas sadelkammare. Återkommer när vi är klara om någon månad! Skulle gärna se andras stall så vi får lite inspiration.

Shia1
10/14/19, 2:29 PM
#2

Vi bygger och håller på i stallet osv, men just nu. Hästarna flyttade hit i slutet på maj såXD

Just nu har vi 7 hästar på gården, men en ska säljas så vi har 6 och klarar vintern(3 vinterhagar m vindskydd för två hästar) 

4 boxar och en box som används som tränings selkammare och foderrum, en tävlingskammare, en hovslagarkammare- där jag även har min ridvägg,  omklädningsrum, fikarum, där även vi snart ska få till minikök och tvättmaskin. Vi har ett vagnsförråd som vart klar häromveckan. I kornladan har vi hö halva och andra halvan m extraredskap å tävlingsvagnar.

sen har vi massa småhus/förråd på gården som är fyllt m typ de som behöv vara loppis sakerXD

tre vinterhagar, ca 18gånger 80 m, järhagar. m vattenkopp och vindskydd(förhoppningsvis allt klart i veckan! vindskydden är klara, bara vattnet kvar)

vår/hösthagar är 18gånger 100 m typ, (tanken är vi till våren sen ska koppla ihop den med järnvinterhagarna, och sen på sommaren byggs det på ytterligare hage på ca 300 m.  så då har de fortfarande tillgång till vindskydd och vatten. 

men mycket har hänt iår! tävlingskammare, omklädningsrum, hovslagarrum, fikarum, allt det var typ gammal lada aktivt där de haft typ får å grisar. Stallet hade 7 boxar, men var väldigt trångt längst bort så vi tog bort två. De var röda och gula med röda väggar. dammiga, trasiga, fullt m spindelnät, krubborna var hemskt äckliga. 

Nu är det vitt, m svart galler mellan boxarna och vid boxdörren, öppet framtid så de kan sticka ut huvudet. 

fikarummet samma färgtema. 

dock ska vi nog nästa år måla om nederdelarna i boxarna till typ grå eller så.

Lona
10/14/19, 2:45 PM
#3

#2, Vad trevligt det låter! Men…bilder vill vi ha! 😁


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Vrilen
10/14/19, 3:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Mycket att göra OM vi nu flyttar till detta stället, vi är fortfarande osäkra på om vi ska flytta då det tar 20 min o köra till detta stället. Just nu tar det mindre än 10 min att köra till nuvarande stall. Men på en av bilderna kan man se lösdriften som sakta börjar se ut som en lösdrift och inte en skrothög. Dom andra två är på stallet som har två boxar och stället där vi ska eventuellt bygga sadelkammare.

Ser att bilderna hamnade på sniskan men ni får vrida lite på huvudet 😂

Lona
10/14/19, 5:57 PM
#5

#4, Vad ljust och fint i stallet! Kan säkert bli jättebra. 👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Shia1
10/14/19, 8:29 PM
#6

XD får ta bilder någon dag! har bara rörliga snap filmer som är huur skakiga som helst XD

Annons:
isabellebju
10/19/19, 12:34 PM
#7

Kan ta lite bilder i dtallet idag! Gör gärna en ritning också 😛 Har så tråkigt idag!

Lona
12/18/19, 5:07 PM
#8

*putt* 👋


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: