Annons:
Etikettdressyr
Läst 503 ggr
Ms. Werngren
10/12/19, 6:45 PM

Dressyrsadel

Hej! Jag har en allround sadel till min hyrda d-ponny. Jag för skav av den och den är sliten men den funkar i hoppningen. Jag vill iallafall nu köpa en dressyrsadel då jag brukade rida i dressyrsadel i dressyren. Jag gillar mycket stöd för knäna. Jag letar efter en rätt så billig 4000- dressyrsadel med mycket stöd. Någon som kan tipsa om någon eller har provat den från hööks som kostar strax över 3000:-?

Annons:
Lona
10/12/19, 8:04 PM
#1

Köp en begagnad av bättre kvalité istället. För 4000:- kan du få en helt ok begagnad sadel även om den kanske är sliten. En bra sadel går dessutom att reparera och stoppa om ifall det skulle behövas. Billiga sadlar är billiga av en anledning - de är gjorda av betydligt sämre material och hantverket är ofta dåligt. De går lättare sönder, ändrar form och så vidare. Alla dyra sadlar är definitivt inte bra, men de billiga är det i princip aldrig. Ta helst ut en erfaren sadelprovare, det är viktigt att sadeln passar både dig och hästen.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Vrilen
10/12/19, 11:36 PM
#2

Skulle rekommendera att ta ut en sadelutprovare som kan hjälpa dig att hitta en sadel som passar dig och hästen. Köpe nyligen en sadel och orginal priset på den var 16.000, jag fick den för 6000 och det enda slitaget var en liten repa.

Upp till toppen
Annons: