Annons:
Etikettövrigt
Läst 1208 ggr
Pasls44
9/12/19, 8:59 PM

Hjälp!! Vad ska jag göra

Hej! Jag behöver verkligen hjälp. För ca 1 år sedan fick jag man högsta önskan uppfylld, en egen häst. Men jag har mer och mer börjat inse att hästen och jag kanske inte passade så bra som jag trodde..😣 Jag har turen att ha världens bästa mamma som trots att hon inte kan så mycket om hästar själv gjorde hon min dröm uppfylld. Men nu efter ett år har vi insett att är för svår för oss. Men nu är problemet att ifall vi skulle sälja honom så har mamma bestämt att det inte kommer bli någon ny häst. Jag kommer få återgå till att rida på ridskola 1g/v😔😥 Vad hade ni gjort? Snälla hjälp mig!

Annons:
Pasls44
9/12/19, 9:23 PM
#1

Hästen är då för svår för oss(om det var otydligt).

[Jbgs]
9/12/19, 10:23 PM
#2

Hej ! Löser ni inte denna häst så är nog tyvärr bästa sättet att sälja… hästar kan va väldigt komplicerade å inte lätt att få ordning på. Dock kan det va svårt att hitta en ny ägare som förstår hästen, Men kan va bra för dig å köra på med en ridskole häst, sen får du skaffa dig en egen när du blir äldre,å har mer kunskap å erfarenhet, hästar å derad psyke kan faktiskt va en helt vetenskap…

Shia1
9/13/19, 2:59 PM
#3

Då kan det nog tyvärr vara bra att sälja och rida på ridskola ett tag till. Om jag vore du, skulle jag ridit på ridskola 1 gång veckan, höra om att få hjälpa till på ridskolan på helger, träningar, lektioner osv för att lära dig mer. 

Samt bli medryttare på någon annans häst 2-3 gånger i veckan, läsa böcker, se filmer, för att sen kanske 1-2 år senare börja kika runt på en ny häst. 

Har du provat rida för en tränare med din häst?

Cecilia.S
9/13/19, 4:55 PM
#4

Vilka problem upplever du ha med din häst? En del kanske en tränare kan hjälpa till att lösa, eller andra kunniga.

Om ni kommer fram till att det bästa är att sälja hästen, vilket kan vara den bästa lösningen, så har du redan fått bra tips från andra.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Caf_Roy
9/14/19, 1:54 AM
#5

Har du funderat på att skaffa en kunnig medryttare som kan hjälpa dig?

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Upp till toppen
Annons: