Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 605 ggr
[Kotten123]
2019-08-25 08:58

Guld eller silver?!

Aaah dilemma!! Ska byta till brunt läder sedan när jag köper ny sadel. Har även funderat på om jag ska gå över från silver- till guldspännen. Men, jag har lite funderingar, det är ju så svårt det här! Går det att… 1. Ha guldspännen på all hästens utrustning, men silver på hjälm och svarta stövlar etc? 2. Ha silverspännen på hästens utrustning förutom på utsmyckningar, t.ex. guldiga stigbyglar och guldigt pannband. 3. Silver på allt, men guld på endast träns el liknande. …? Och brukar förövrigt brunskimlar passa bäst i brun/guld eller brun/silver? Tack på förhand, jag är så borta i denna utrustningsdjungel!

Annons:
Travis D
2019-08-25 10:41
#1

om jag går över till brun skulle jag ha bruna ridstövlar och brun hjälm oxå. Gillar inte att ha mixad outfit så annars skulle jag inte bytt alls. Skulle även ha guldspännen. Skulle inte ha silverspännen på hästens utrustning men guld på något annat. Och inte silver på allt förutom träns. 

Men jag gillar inte att mixa så för mig är det liksom svart och silver eller brun och guld inga mixer.

Tycker skimlar passar i allt å vet ju inte hur din ser ut men jag har svart på min skimmel men ska gå över till brunt och sadeln tillåter ;-)

Lona
2019-08-26 07:10
#2

Jag tycker att brunt och guld är snyggast, helst genomgående på all utrustning men det är ju en kostnadsfråga också. Man kanske inte har möjlighet att köpa ny utrustning till både sig och hästen… TS, du kan ju satsa på att byta gradvis under en längre period? Du kanske växer ur dina ridstövlar och köper bruna nästa gång osv? Vad som verkligen är big no-no i mina ögon är att ha silver och guld blandat på samma persedel. Aldrig ha tex silverfärgade spännen på tränset och guld på pannbandet! 😬 Spännena på tränset och tyglarna, bettet och pannbandet ska definitivt vara enhetliga. Sen, rent krasst, har man inte så stor budget - hästutrustning är rätt dyr - så är det bättre att satsa rejält på sadeln och sedan komplettera med BRA grejer. Hästen bryr sig inte om den har olika färg på sadeln och tränset, däremot om något inte passar eller är fel använt. Hur mycket ha din häst skimlat ut? Är den mest brun el grå/vit just nu (eller är den konstantskimmel)?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: