Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 943 ggr
Asae75
6/28/19, 7:39 PM

Bucas buzz off full neck

Är det någon som har ett Bucas buzz off full neck? Det är ett flugtäcke med hel hals som sitter uppe med hjälp av ett gummiband på hästens panna. Jag skulle vilja veta hur det sitter när hästen betar. Alla täcken sitter ju jättebra när hästen har huvudet uppe, men när den betar så åker ju täcket ner, eller upp eller hur man nu ska se det. :-) Om någon har en bild så skulle jag bli jätteglad.

Bild ser ni HÄR

Annons:
Cecilia.S
6/29/19, 10:32 AM
#1

[Ditt inlägg har ändrats på grund av: publicering av bild som ej tillhör dig]

Hmm, intressant täcke. Jag har aldrig sett något liknande förut och visste inte alls att flugtäcken som orsakar tryck i pannan ens existerade. Det man dock får tänka på är att det där bandet kommer trycka så länge hästen har täcket på sig - säkerligen ännu mer när den betar, dricker eller ligger ned. Jag personligen hade valt ett "vanligt" flugtäcke före denna variant alla dar i veckan… Trycket orsakar säkerligen obehag och eventuell verk hos många hästar, vilket jag aldrig skulle vilja utsätta varken mig själv eller min häst för. Ett gummiband runt pannan är inte så skoj, tycker jag.

Det finns många trevliga flugtäcken på b.la. Horze (nätshopping), samt på Granngården och Hööks om du föredrar att köpa från butik istället (de erbjuder dock också nätshopping).

Min häst har DETTA från Granngården och det är jag supernöjd med! Toppenbra passform, trevligt material (svalt trots att det är mörkt i färgen) och skyddar dessutom under magen. Hel hals.  Det rekommenderar jag varmt 🙂

Får man fråga varför du är intresserad av att köpa Bucas-täcket?

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Asae75
6/30/19, 8:21 PM
#2

Cecilia, jag har köpt massor med täcken och inget sitter riktigt bra. Alla är för korta i halsen. När hästen betar täcks bara halva. Jag såg Bucas-täcket på en prov-häst på hööks och tyckte det såg bra ut men misstänker att även detta åker ner. Därav min fråga. De som tillverkar täcken tycks tro att hästar står med huvet upp hela tiden. Jag behöver ett flugtäcke med lååååååång hals. Köpte ett eksemtäcke med bra hals och tillhörande huva med en mantel som knäpps fast. Men även då stramade det och morgonen efter var hon så intrasslad i detta täcke att det var ett under att hon inte skadat sig.

Cecilia.S
6/30/19, 8:55 PM
#3

Rambo sweetitch hoody t.ex. har lång hals som täcker även när hästen betar. Om jag inte missminner mig så är det inte helt ovanligt att det håller ganska många år, så det kan absolut vara värt pengarna trots att det är lite dyrare.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Matiildaa
7/2/19, 11:53 AM
#4

Hej! Jag har ett sånt täcke och är nöjd! Bandet till pannan är stretchigt och går att länga samt korta. Även att bara strunta i att sätta den på pannan är också ett alternativ! Jag tycker att halsen sitter på plats hela dagarna och då har jag inte spänt bandet utan har en grimma över som håller bandet på plats! Det enda negativa med täcket tycker jag är att de hamnar lätt snett när hästen rullar sig, som de flesta täckena .. :)

Upp till toppen
Annons: