Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 557 ggr
powerade
6/28/19, 6:51 PM

Produkt mot klåda

Min häst kliar mulen väldigt mycket just nu. Ser inget eksem eller bett av kryp. Inget som skulle tyda på att solen bränt honom heller. Tänkte prova nått anti kli medel. Men behöver tips på vad man kan testa. Vad tycker ni om? Mot vad?

Annons:
Asae75
6/28/19, 7:34 PM
#1

Jag tycker själv att kylbalsam funkar jättebra både på solsveda och insektsbett så det funkar säkert på hästar också. Finns på apoteket. Min häst kliar också mulen. Har ingen aning om varför faktiskt.

powerade
6/29/19, 8:28 AM
#2

#1 börjar bli lite jobbigt när han attackerar träd för att klia eller på stubbar o grejer man vill ju ändå låta dom klia om de kliar:/

Cecilia.S
6/29/19, 10:17 AM
#3

Har han en ljus mule så är det säkert solen som ger honom sommareksem. Om du uppfattar att han har svår klåda så skulle jag rekommendera dig att söka råd av en veterinär (det rekommenderar även Agria Djurförsäkring).

Helosansalva fungerar fint mot det mesta men jag vill minnas att det finns någon ännu bättre salva hos Granngården, där kan de säkert vägleda dig. Deras personal brukar vara väldigt trevlig och hjälpsam 🙂 Hoppas att det lugnar sig snart.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

powerade
6/29/19, 1:58 PM
#4

#3 nä han är brun om mulen. Kan tvärfråga veterinären på onsdag när vi ändå är där o se om dom har nått tips. Som sagt finns det inget som man ser eller känner där. Granngården hos oss är så himla okunnig på häst:(

Cecilia.S
6/29/19, 6:09 PM
#5

#4 Toppenbra att du har möjlighet att rådfråga veterinären! Om du har någon mjukgörande salva i stallets sjukväska (t.ex. Helosan) så kan du säkert smörja in mulen lite varje dag ändå, för att hålla den mjuk och kyla ner den en stund. Hoppas att du får bra respons från veterinären 🌺

Trist med granngården, men veterinärens rådgivning är mycket bättre. Så det kanske är tur i oturen 😉

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

powerade
6/29/19, 6:20 PM
#6

#5 ja kanske de:p hoppas dom har nått smart o säga då så vi kan testa nånting. Bara mjukgörande känns ju sådär då dom ju kan bränna sig i solen då;o

Annons:
Cecilia.S
6/29/19, 7:49 PM
#7

#6 Helosan ska inte vara några som helst problem 🙂

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Upp till toppen
Annons: