Annons:
Etikettridning
Läst 456 ggr
Emma och Totte
6/24/19, 6:51 PM

Hjälp erbjudes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Jag heter Emma och fyller 17 till hösten. Jag bor i Klagshamn och började rida på MCR när jag var 4,5 år och har ridit på Klagshamns ryttarförening i ungefär 10 år. Jag är van vid att jobba i stallet, och är alltså inte rädd för att ta i och få lite smuts under naglarna så att säga. Jag har även AM körkort och kan ta mig till stall utan bussförbindelser med moppe, så länge det inte ligger alltför långt bort såklart. 

Vad jag söker

Jag slutade rida förra våren då jag kände att jag behövde lite mer tid för plugg i gymnasiet då jag hade en rätt tuff period i skolan, och efter det har jag helt enkelt inte börjat rida på ridskolan igen. Nu har jag blivit mer sugen på en medryttarhäst eller något liknande istället.

Hur mycket tid och jobb jag kan lägga

Med tanke på att jag snart ska börja år 2 i gymnasiet och läser teknik behöver jag en hel del tid till att plugga. För övrigt går jag inte på några aktiviteter eller liknande på fritiden så jag kan tänka mig att lägga ner några timmar i veckan på hästar/ridning. Jag hjälper utan problem till med sysslor som mockning och annat som hör till, men såklart vill jag få ut så mycket ridning som möjligt.

Vad för typ av häst jag söker

Jag är van vid att rida många olika sorters hästar på ridskolan, men tycker de lite piggare och nättare hästarna varit de roligaste, och de som gett mig mest. Jag har alltid tyckt hoppning varit roligt och brinner för att rida ute i naturen. På ridskolan har jag ridit D-ponny men är villig att rida både D-ponny och storhäst, men då jag endast är 160cm lång så ska det inte vara en allt för stor häst.

Jag söker alltså en häst att vara “medryttare” på och kunna rida och utvecklas tillsammans med, om det så är en häst som bara står och behöver komma igång lite eller om du som ägare känner att du skulle behöva lite extra hjälp vid tillfällen där  en avlastning skulle passat bra, tex vid sjukdom, semester.

Om du känner behov av hjälp, eller känner någon annan som skulle behöva, får du väldigt gärna höra av dig till mig så ska jag göra allt för att göra det bästa för oss alla.

Mail: emma.toth@live.se

Mobil: 0768619058

Annons:
Upp till toppen
Annons: