Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 549 ggr
KaydeN
2019-06-24 18:46

Byta försäkringsbolag?

Hej! Jag har en 2-åring som är försäkrad i Agria. Dock är jag redigt trött på priserna och vill gärna byta till Folksam som min 15-åriga travare är försäkrad i. Men vet att det kan bli komplikationer om jag byter, stämmer det och i så fall vad för komplikationer? Jag har aldrig utnyttjat försäkringen och 2-åringen har inget i sitt register gällande sjukdomar eller skador.

Annons:
Annette
2019-06-24 19:00
#1

När jag bytt bolag har det inte blivit någon karens så jag har inte upplevt några komplikationer.

powerade
2019-07-05 19:34
#2

Så länge hästen är skadefri innan bör det ej vara några problem. Ring och hör med dom för säkerhetsskull

Caf_Roy
2019-07-09 02:14
#3

Jag skulle starkt avråda från att byta försäkringsbolag, om hästen tex blir halt om ett par år och dom hittar något på röntgen kan dom försöka säga att det är ett medfött/gammalt fel som fanns innan du tecknade försäkringen och att din försäkring inte täcker fel som fanns innan den tecknades.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Lejonhund
2019-07-09 14:31
#4

Har bytt fler gånger på hästar som tidigare varit skadefria. Inga problem alls.  Har de skadehistorik skulle jag vara försiktig, men annars bör det vara helt lugnt.

Upp till toppen
Annons: