Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1628 ggr
Asae75
2019-05-27 13:11

Är dyrare täcken bättre?

Jag har köpt oändligt många täcken och blir sällan nöjd. Köper ofta täcken under tusenlappen då jag blir lite snål. Nu behöver jag ett flugtäcke med regnskydd. Är de dyrare täckena bättre över lag? För mig blir det dyrare i längden att köpa flera billiga täcken istället för ett dyrt som är riktigt bra.

Någon kanske till och med kan tipsa om ett riktigt bra flugtäcke med regnskydd? Tycker ofta att halsen är lite kort och täcker dåligt när hästen betar.

Annons:
Bjallstal
2019-05-27 19:13
#1

Både ja ocj nej. Vissa täcken är verkligen värda sina pengar, men det finns relativt billiga som är tillräckligt bra. Passar Hööks fairfield din häst så är deras flugregntäcke rätt bra. Kör alla med i stallet, vissa med och andra utan halsen. Dock för varmt att ha en solig sommardag för enbart flugskydd. Vi byter efter väder och behov så alla hjälps åt. Horsewares variant har mindre regndel så borde vara bättre/svalare om du inte vill byta vid behov.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Rafflan
2019-05-28 21:05
#2

Jag älskar https://nischhast.se/ , vettigt pris och kvalité

Vrilen
2019-05-28 21:27
#3

Vi har endast Nisch, tycker det är ett bra märke.

Zav
2019-06-03 12:43
#4

Ramboo sweet itch hoodie + liner har jag köpt nyligen, jättenöjd. Täcker hela halsen. Vid torrperioder kan man ta av linern.
Det jag märkt är att han får lite skav av det, ett problem jag haft med alla täcken utom Mio täckena. Väldigt tråkigt eftersom det innebär att jag nog inte köper fler rambo täcken..trots att detta ska vara extra slitstarkt och jag gillar regnskyddet.

Upp till toppen
Annons: