Annons:
Etikettövrigt
Läst 748 ggr
Pasls44
2019-05-13 12:46

Byta stall, att svika stallägaren

Hej! Jag har en fråga till alla hästägare. Jag har min häst på ett litet stall med bara en inackorderad till plus stallägaren och hens familj. Alla är snälla där och kan kolla till min häst ifall jag inte har möjlighet att komma till stallet någon dag. Min häst verkar trivas bra och min mamma också. Men jag saknar verkligen fina ridvägar och en upplyst ridbana. Stallägaren har lovat att göra iordning en liten ridvolt i över ett halvår nu. De har jämnat till och grusat men långt ifrån klart. Ridvolten kommer troligtvis bli ca 20m x 20m vilket jag tycker är ganska litet. En annan sak som gör mig orolig är att de är väldigt mycket containrar,gamla bilar skrot m.m. på gården. Jag har även hittat ett och annat trasigt plaströr och annat skräp i hagen. Plus att det inte är den billigaste hyran heller😕 Så min fråga är nu. Tycker ni att jag ska byta stall? Vad hade ni gjort?

Annons:
Pasls44
2019-05-13 12:48
#1

Glömde fråga om ni tycker att jag sviker stallägaren och den inackorderade. Det blir ju ändå lite "familjärt".

[Erica. Lundstrom]
2019-05-14 08:14
#2

Om du hittar ett stall som passar dig bättre så byt :) inget ovanligt med det, och du byter ju ej för att du inte trivs där utan för att du vill ha bättre ridmöjligheter vilket familjen/stallägaren kommer förstå.

Upp till toppen
Annons: