Annons:
Etikettövrigt
Läst 834 ggr
Kaninlover4life
2019-04-26 20:19

Tycker ni det är dyrt eller rimligt

Holländsk ridponny, dock med OKÄND stam så är troligtvis bara en korsning med härstamning ifrån holland.

Sto

10 år.

D ponny.

Ej tävlad, med helt okej fin i både hoppningen och dressyren. Hoppar banor på c90cm samt har fint steg i dressyren. Säljs av RIDSKOLA. Ingen utrustning ingår.

Skadefri.

Kan inte ridas av alla, väljer ut sina ryttare.

40.000kr

Frågar för att man just nu och snart kommer se ännu fler hästar säljas extremt billigt främst pga foderbristen. Jag själv tycker väl priset är rimligt medan andra jag frågat tycker det är jättedyrt med tanke på torkan som är och troligen kommer bli värre.

Era åsikter? Vet att det är svårt att säga utan att riktigt ha sett hästen men….

Annons:
Rafflan
2019-04-26 22:16
#1

Jag tycker det låter som ett rimligt pris :)
Att börja oroa sig för höskörden redan i april känns lite överdrivet :P

[Erica. Lundstrom]
2019-04-26 22:30
#2

provrid oxh känn efter :) 

om den säljs av ridskola är det säkert för att den inte passar in- och kan säkert bli väldigt fin med en ryttare!

Tror själv inte torkan kommer göra fina hästar billiga, utan snarare att det kommer ut fler hästar men att den som säljer säljer den "sämre" av sina hästar. Men det är min åsikt XD

Har inte så bra insikt på ridhästpriset, men med tanke på vi(eller ja, travtränaren) sålde ett kallblodssto till ridning, ridit in å påbörjat utbildning på henne(skritt trav /förhållande, drivande, sidförande funkade samt tagen två galopper i vardera varv på ridbanan) för 35000, så skulle jag kunna tänka mig det där priset känns rimligt. 

tänker själv spontant att är den utbildad å under 30/40 000 är någonting konstigt, 

Dock så tyck jag problemhästar/outbildade  verkar mer intressanta så när jag sitt å kollar runt å halvdrömmer(tänk ksk framöver köpa en, försöka utbilda och sedan sälja eller tävla med) kollar jag typ dem kring 2000-10 000XD  Men skulle jag vilja ha en ordentligt å sån häst hade jag kollat på 40-50 000 och uppåt(om än priset ej är allt så ja)

Okej vart lite out of box(som vanligt när jag skriver alltså)

Men kolla hur hästen är byggd, muskler hovkvalitée och ja.

Kaninlover4life
2019-04-26 23:23
#3

Höskörden är det redan SENT att oroa sig för tvärt över. Reservskördarna från tidigare år är nästan slut efter 2018 och 2019 förväntas bli lika torr, alltså knappt någon skörd iår eller. Så april 2019 är inte tidigt att börja tänka på höskörden, vi skulle nog börjat tänkt på det flera år sedan ;) (vissa har ju såklart gjort det)

[Erica. Lundstrom]
2019-04-27 00:18
#4

#3 jepp. Glad jag själv inte behöver bekymra mig för hö iaf. det fixar dem i stallet som kan det. Hoppas verkligen det kmr mer regn i år! En riktigt svensk sommar med halvtaskigt väder. Vi började vara sparsamma på hört redan hösten 2017. (tur det)

Upp till toppen
Annons: