Annons:
Etikettbeteende
Läst 884 ggr
KaydeN
4/8/19, 9:52 AM

Aggressiv häst.

Hej, har ett problem jag gärna vill höra inputs om. Jag har ett sto 15 år och en valack 2 år. De går inte ihop. 2åringen blir jagad, biten, sparkad, bortkörd från både maten men även när jag inte ger uppmärksamhet åt 15 åringen. Han lever i en konstant stress med denna hästen, känner sig inte trygg. Han är en mycket känslig häst, så detta syns på hans hull. Jag har bara dessa två hästarna då jag bor på gård själv. Dela av är inget alternativ pga 2 åringen behöver fysiskt sällskap. Är jag elak om jag går i tankarna att sälja 15 åringen?

Annons:
anonympajas
4/8/19, 10:11 AM
#1

Nej det tycker jag inte. Båda mår nog bättre av sällskap de båda trivs med. Hur länge har de gått tillsammans o detta pågått?

Rafflan
4/8/19, 12:20 PM
#2

Hur länge har dem gått ihop?
Hur ser det ut med foder och vatten? det känns som om dessa hästar behöver 2 ställen där dem kan dricka och flera foderplatser så 15-åringen inte kan vakta dem.

Ang att 15-åringen vill ha dig för sig själv, detta är ett beteende som du styr över, där måste du lära 15-åringen att respektera dig och ditt personliga utrymme, och nära dig är det du som bestämmer, inte hon.

KaydeN
4/8/19, 1:56 PM
#3

Dom har gått ihop i 1,5 månader cirka. Finns massa olika matstationer. Jag stöttar inte beteendet kring att hon vill ha mig för sig själv, men det är ju inte det största problemet haha

KaydeN
4/8/19, 1:56 PM
#4

Dom har gått ihop i 1,5 månader cirka. Finns massa olika matstationer. Jag stöttar inte beteendet kring att hon vill ha mig för sig själv, men det är ju inte det största problemet haha

Upp till toppen
Annons: