Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 931 ggr
majper33
2019-03-29 18:29

1 April i stallet

Hejsan!

Om 3 dagar är det 1 April och jag vill skämta med ridlärarna eller ridkompisarna!

Skämt, luringar eller annat liknande är det jag söker som passar i ett stall. Jag googlade men fick inte så bra svar som jag hade hoppats på. Jag har en ganska god relation till de så det är bara att skriva på.😃

Tack på förhand!

Annons:
Caf_Roy
2019-03-29 19:05
#1

Vänd nosgrimmorna bakofram på alla träns. Om ni ska ha hopplektion, vänd bomhållarna på stöden upponer. Om ni har bokstäver på ridbanan som går att flytta på eller om du kan göra liknande och sätta över dom riktiga med dubbelhäftande tejp som är lätt att ta bort kan du byta plats på bokstäverna. Om foderstaten är sån att det går att lägga till en rad (tex som tabell på en whiteboard), lägg till hallonbåtar i foder kolumnen och skriv på varje häst att den ska ha 1kg. Om folk förvarar sina ridskor i stallet kan du knöla ihop lite papper och stoppa in i tån på alla skor så dom blir för små.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

91Marran
2019-03-30 23:25
#2

Det gjordes hyss när jag gick på naturbruksgymnasium. Inget uppskattades. Typ som att gömma grimmor eller annat som tar tid att fixa tillbaka var inte populärt. Tänk efter på vad du gör.

Mvh
Mig

Travis D
2019-03-30 23:50
#3

Håller med #2 planera hellre något kul till påsk. Om du gjorde som #1 föreslår (vänder nosgrimmor, fipplar me foder m.m) skulle jag bli otroligt irriterad. Men det kanske är för att jag föredrar ordning och reda i stallet och inte gillar när folk rör mina saker eller ställer till det för mig.

majper33
2019-03-31 08:00
#4

#2 och #3 Jag har aldrig tänkt att göra något för grovt, eftersom jag själv gillar ordning och reda. Men har någon en ordvits så är det bara att komma med förslag. Tycker att 1 April inte bara är luringar, utan också ordvitsar. bara jag?

[Kotten123]
2019-03-31 10:11
#5

Hmm, just i stallet tror jag inte att ändra på saker/ta bort saker är superroligt för alla. Men att lägga till saker eller blanda ihop kan vara något! Som #1 skrev kan man lägga till på fodertavlan, om möjligheten finns utan att det blir för kladdigt etc. Lite roligt! Sedan att man kallar de andra hästarna för helt andra namn, eller att man byter ut någon bokstav. Håll på såpass att de nästan tror att de själva sagt fel namn till sin egen häst, heheh. Om det är något kollektiv eller liknande, då man hjälper varandra att släppa in/ut samt fodra, kan man ju fråga varför ”du gav min häst mat?! Den går på diet och äter endast ditten/datten-inget hö!” Eller ”min häst blir sjuk när den står ute i solen och får lera!” Smått anklaga dem för lite knasiga/ovanliga saker.

Upp till toppen
Annons: