Annons:
Etikettridning
Läst 1548 ggr
Pooka
3/20/19, 6:18 PM

hur många lektioner på en termin

Hej! Ungefär hur många lektioner får man rida på en termin? Läste att terminpriserna ligger på typ 4000 kr i området jag bor på vilket låter ganska dyrt för min del 😭 

Har försökt googla men hittar inga direkta svar på hur många lektioner man får i snitt så vore nice om någon kunde hjälpa mig 🤔

Vet inte om det spelar någon roll men jag är 23 och behöver därmed gå i vuxen grupp

Annons:
akvarium123
3/20/19, 6:47 PM
#1

3300 kr betalar vi per termin för en gång i veckan.

Maleficum
3/20/19, 7:34 PM
#2

Hur många lektioner det är per termin är helt beroende på ridskola (vart den ligger med mera).

För oss beror det på vilken dag man rider hur många lektioner det blir på en termin för ridskolan jag rider på inte har lektioner på röda dagar.

Terminspriset blir ju därefter då också.

En "vanlig" vuxenlektion där jag rider kostar 313kr/gång, vill man rida i specialgrupp eller grupp med färre deltagare kostar det mer. Så denna termin kostar det straxt över 7000 för mig (23 lektioner). Då ligger den en bit utanför Stockholm (ju närmre "centrum" av Stockholm ridskolorna ligger desto dyrare är det att rida där).

Så för mig låter 4000 billigt!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Pooka
3/20/19, 9:14 PM
#3

om det är runt 20~ lektioner så låter 4000 inte så farligt… trodde det var för typ 10 lektioner😅

[Erica. Lundstrom]
3/21/19, 8:29 AM
#4

Vi har kring 20 lektioner, priserna hsr höjts nu men tror de ligg kring 120-140 kr/lektion(50 min-8 pers). För junior, senior ksk 200. Dressyr/hoppträning m privathäst i liten grupp, typ 3-4 st. 1 h/veckan. Kostar 600 I månaden(höjning med typ 100 sen höstas). Så blir typ ja, 3000/termin.

[Erica. Lundstrom]
3/21/19, 8:29 AM
#5

Dock så bor jag lite mer norrut, å min ridskola vart typ utseed som bland det billigaste för några år sen(å årets ridskola typ samma år eller så tro jag)

Travis D
3/21/19, 11:23 AM
#6

På vår ridskola betalar vi närmare 8k …

en lektion i veckan har vi på våra teminer plus uppehåll vid sommarlovet.

Annons:
BokDuvan
3/22/19, 4:24 PM
#7

Rider två gånger i veckan, i ena gruppen typ 250/lektion o andra typ över 300/lektion, o de har verksamhet typ året runt, det är bara vissa röda dagar, julafton o nyrsafton som de har stängt, sen är det 5 veckors sommarlov men veckan efter att lektionerna slutar på sommaren går läger osv o ca en vecka innan lektionerna börjar igen hämtas de hem o sätts igång så det är mycket ridning här, blir dock närmare 10 000 om året på ponny, storhäst är dyrare…

Upp till toppen
Annons: