Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 863 ggr
jagga-ewe
2019-03-12 16:46

längd pannband - i verkligheten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet, det finns många gamla trådar med fråga om längd på pannband. Men ingen som sammanställer längderna. Så därför ännu en sådan tråd. Jag ber er som läser att mäta längden på era pannband som sitter bra, från bakre kant på nackstycke/sidostycke* till bakre kant på andra sidan. Sedan vill jag veta vilken storlek ni normalt köper till er häst. Gärna ras, om du vill berätta det. För att få en sammanställning av vilken längd det BORDE vara för varje storlek.

Om någon vet med sig att h*n har ett ovanligt brett eller smalt nackstycke/sidostycke får h*n givetvis gärna ange detta med. Det påverkar såklart med några mm åt vart håll. Skriv gärna hur brett nack-/sido-stycket är.

Om du tillhör de som inte rider med pannband kan du väl mäta ändå, där pannbandet skulle suttit om du haft ett? Jag tänker på islandshästar, western och kanske även akademisk ridning?

* = beroende på vem du frågar anses pannbandet sitta på nackstycket eller sidostycket. Jag vill inte skapa debatt om detta, det är orelevant i den här tråden. Bara mät pannbandet.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
Upp till toppen
Annons: