Annons:
Etikettridning
Läst 1199 ggr
Allie wenn
2019-03-04 19:12

Köpa häst

Hej jag är en tjej på 11 år, jag har ridit sen jag var 5 och har en medryttar ponny! Jag rider 3 ggr i veckan och har börjat fundera på att skaffa häst, min mamma red länge när hon var yngre inte pappa. Jag undrar om jag är redo för en häst och isåfall om det finns något viktigt jag måste tänka på eller läsa på om unnar vi börjar leta häst! Tacksam för svar💖

Annons:
Travis D
2019-03-04 20:02
#1

Skriv wn lång text om allt du kan, om dina erfarenheter vid nödlägen, vad du gör om hästen blir sjuk, och sånt så ser du vad du kan och inte kan 😊

Travis D
2019-03-04 20:03
#2

Skriv wn lång text om allt du kan, om dina erfarenheter vid nödlägen, vad du gör om hästen blir sjuk, och sånt så ser du vad du kan och inte kan 😊

Travis D
2019-03-04 20:03
#3

Skriv wn lång text om allt du kan, om dina erfarenheter vid nödlägen, vad du gör om hästen blir sjuk, och sånt så ser du vad du kan och inte kan 😊

Vikan
2019-03-04 21:18
#4

Eftersom du ändå är så pass ung måste dina föräldrar vara med på planerna, det är extremt dyrt och tidskrävande. Har du en medryttarponny bör du till viss del redan ha baskunskaperna, största skillnaderna - utöver kostnaderna - lär ligga vid nödlägen och att ni själva har ansvaret på allt.

Är dina föräldrar med på planerna hade jag börjat i ändan om ni har stallplats med kunniga personer i närheten för att rådfråga och ha till hjälp

[Erica. Lundstrom]
2019-03-05 22:35
#5

Hej, vill börja med att säga om det ej skulle gå nu att skaffa häst-kan det bli möjligt längre fram =) Tills dess, ta varje chans du får å hjälpa till i stall, rida. Kan rida (och köra) 2-3 hästar /dag, (sommar osv 5 st kan det bli) Har ingen egen häst-än-😊 aldrig trott det vart möjligt osv, men nu finns möjligheten och inom kort kommer 8-10 hästar flytta in på våran gård, bara snön försvinner. Har du funderat på skaffa foder häst först? Det kan vara bra då du lär dig mkt då, å sen när du vill skaffa egen så kan du mkt mer å kan få en "bättre häst för dig"

Winstona
2019-03-06 14:22
#6

Jag har nu ett halvår ridit varje dag och typ 8 gånger i veckan på diverse olika hästar. Mina föräldrar vet att jag har ett seriöst intresse och att jag kan och har tid. Jag kom med förslaget att ha hyrhäst ett år för att visa att vi klarar det och testa utan att köpa en egen. Jag visade de en fungerande budget med hur mycket jag ska betala och hur mycket de ska. Sedan gjorde jag även en lista med personer jag litar på som skulle kunna ta hand om hästen om vi är iväg. Sluttestet är den här månaden, om de inte behöver tjata på mig om att göra mina sysslor den här månaden kommer vi hyra häst i höst❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: