Annons:
Etikettislandshästar
Läst 872 ggr
Kaninlover4life
2/2/19, 8:17 PM

hoppning

Ni som HOPPAR med era isisar. 

Hur ofta gör ni det? Åker ni iväg på riktig hoppträning, eller småskuttar ni små hinder hemma? :)

Tävlar ni något, eller åker ut på p&j och liknande?

Endast svar från dom med erfarenhet ❤️

/Från en tjej med en extremt hoppglad islandshäst

Annons:
Rafflan
2/3/19, 3:35 AM
#1

Isisar är som vilka andra ponnysar som helst när det kommer till hoppning.
Ska du satsa och tävla bör du rida både hopp och dressyr lektioner för tränare.

Jag har hoppat isis men det var bara små hinder hemma på banan och i skogen. Dock träffat isisar på hopptävlingar.

När man kommer upp på högre nivå kan det vara svårt för isisar då dem har lite fler gångarter, men på låg eller medel nivå har dem inga problem att tävla i hoppning.

Bjallstal
2/3/19, 9:45 PM
#2

Min syster hopptränade och startade två isisar(5-gångare båda två) på pay and jumps. Lite mer jobb med dem, men det var sobsolut inget konstigt. Den ena behövde stärka sin galopp så han föll i tölt mellan vissa hinder ibland, men han tyckte det var så kul att han verkligen försökte komma över. De var väl uppe på ca 70 cm innan hon fick två egna ponnier och inte hade tiden mer. Hon startade den även i vanliga Islands-klasser. Som jag inte kommer ihåg vad de heter (keppnir eller något har jag för mig) haha idag är det ägaren som tävlar dem inom Islands-klasser och skuttar bara lite i skogen.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

jagga-ewe
2/4/19, 3:25 PM
#3

Min dotter tävlar hoppning på mitt isis-sto som älskar att hoppa. De ska vara med i Gota cup nu i vår. Det är LE+ så inte så högt. De har bara tävlat P&J hittills, vi ska iväg på mätning med lilla märren i slutet av månaden. Sen blir det nog fler klubbtävlingar iaf.

Hemma tränar vi mest på konstiga hinder, då vi inte har mer än 4 riktiga hinderstöd. Det blir så kort bana med två hinder… Så det blir mycket tunnor och pallar och trädgårdsstolar. Lilla märren tycker att färgade bommar är läskiga, så vi borde måla lite bommar i vår. (=

Tips är att IKEAs barnpallar för 19:- är skitbra till att lägga upp bommar på. Man kan ställa dem på varandra oxo, så blir det lite högre. Mycket billigare än sockerbitar.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

L
6/29/22, 12:11 AM
#4

Har hoppat med vår isis! Jätte kul att fler gör det ju!BB6A9B9A-3287-4F67-95BE-921F484A53E8.jpeg

Upp till toppen
Annons: