Annons:
Etikettridning
Läst 752 ggr
HejsanALLA
1/30/19, 3:06 PM

MEDRYTTARPONNY/HÄST?

Hej!

Min kompis har länge velat ha en egen häst. Å nu börjar hon gå i banor om att skaffa medryttareponny eventuellt häst. (Den måste stå i Skåne)

Kan verkligen ge mitt ord på att hon är ansvarstagande och älskar pyssla i stallet. Hon tar själv ansvar för att utöka vad hon kan med! Rider konsekvent men mjukt.

Min kompis är 15 år gammal. 156 cm stor och väger 48 kg. Lite liten i växten jag vet :) Vi skriver detta tillsammans. Hon har erfarenhet av hästar 170 cm+. Började rida när hon var 6/7 år gammal på ridskola. Då på västerstads ridskola. Bytade sen till Stensäter ridskola. Har ridit mycket hos vänner. Vet att många inte har stor tillit till ridskoleryttare men har ridit mycket hos andra. Har lärt sig mycket där och vad skadar en provridning?

Någon som vet något som skulle passa? Inte speciellt kräsen

Annons:
BokDuvan
1/30/19, 3:48 PM
#1

Prova på hästnet, tror du får mer napp där

Travis D
1/30/19, 4:28 PM
#2

Som #1 sa så är hastnet bättre att fråga på. En rekommendation vore att chilla med capsen ;-)

shia
1/30/19, 7:12 PM
#3

sök runt på hastnet samt facebook och kolla runt i olika stall å hör om man får hjälpa till:)

Faktum är att jag inte har mött ngn som ansett det som nackdel att ha ridit på ridskola. Många som dessutom tyckt det varit bättre än om man lärt sig själv om man säg så på ngn ponny osv. Just för att man får rida många olika hästar, rider för tränare som kan säga åt en vad man ska göra hela tiden osv. 

Tips är att inte stressa fram å ta första bästa, utan hitta ett ställe din kompis trivs på med fina hästar å börja därifrån.

HejsanALLA
2/1/19, 11:38 AM
#4

#2 Vad menas med sista meningen?

#1 #2 #3 

Både hästnet och hästlycka är genomtittat:)

Travis D
2/1/19, 11:41 AM
#5

#4 menade bara att du inte behövde ha caps på hela rubriken 😁

Travis D
2/1/19, 11:41 AM
#6

Testa kolla blocket, där finns det nog några hästar 😁

Annons:
Upp till toppen
Annons: