Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 1094 ggr
shia
1/9/19, 8:12 AM

Hur hanterar ni motgångar?

Hej, som rubriken lyder, hur hanterar ni motgångar? Vad för motgångar har ni stött på med åren som vart svåra? Hur löste ni dem. Själv hanterar jag motgångar väldigt dåligt. Bryter ned mig själv och tänk jag rider som en kratta osv. Att allt är mitt fel att det blev såhär osv. Jag ger som upp om mig själv. Vilket ksk inte är så bra alla gånger. Men när det väl går bra, då fylls jag av glädje. Vilket leder till jag rider bättre å hästen blir finare. Jag kan sitta flera nätter om jag stött på ngt nytt problem å läsa å försöka se om jag hittar ngn lösning. Allt för försöka få en bred bas. Och när problemet är löst, försök jag alltid utvärdera för mig själv vad som kan ha skapat problemet, och hur jag gjorde för att lösa det så jag inte gör samma fel igen.

Annons:
Winstona
1/9/19, 1:13 PM
#1

Dåligt, jag har ganska dåligt självförtroende och det visar sig ju speciellt när det går dåligt… börjar bli bättre på det och om det bara varit en dålig lektion eller ridpass kan jag nu utvärdera och gå vidare. Efter dåliga tävlingar däremot så är det jobbigare eftersom jag byggt upp förväntan åså… men jobbar på det😅 Går det dåligt under längre tid kan jag vara riktigt deppig och då känner jag mig sämst. Vågar inte prata med folk typ för att jag är rädd att de ska se ner på mig. Speciellt på ridskolan är jag väldigt osäker när jag känner mig dålig. Och har det väl börjar gå dåligt kommer jag ihåg allt dåligt som har hänt år tillbaka… så att jaaa jag får väl jobba på det

Upp till toppen
Annons: