Annons:
Etiketterproblemhästarhästproblem
Läst 679 ggr
Travis D
2019-01-06 21:07

Ett viktigt val..

Hej,

jag står inför ett viktigt val. Om jag ska sälja Kakan och vara utan häst tills jag hittar en jag verkligen klickar med. Eller ha kvar Kakan och slita och jobba med henne tills hon är så som jag vill ha henne.

Jag tänker såhär. Jag älskar Kakan över allt annat. Dock har vi olika inriktningar och är för lika för att fungera ihop. Hon skulle passar perfekt för hobby ridning med inriktning på fälltävlan eller terräng- hon är byggd för det och gillar sånt. Jag vill köra hobby ridning med inriktning mot Hoppning eller dressyr. Då jag tycker det är roligast. Tänker att det kanske finns någon människa som är bättre för Kakan än mig och kanske en häst som passar mig bättre? Om jag säljer Kakan kommer jag få en ny häst och en bättre stallplats annars kommer jag stå kvar med Kakan tills vi hittar en med lösdrift vilket kan ta hur lång tid som helst.. 

Jag vet inte hur jag ska göra och jag har som vanligt beslutsångest.. 

Vet att jag inte kan be er välja åt mig då vi alla känner olika o.s.v Men behöver veta hur ni tänker och tycker och vad ni skulle gjort och tror är bäst för Kakan och mig (framförallt Kakan).

 Tack i förhand..

Annons:
shia
2019-01-06 21:54
#1

"och slita och jobba med henne tills hon är så som jag vill ha henne."

När du skriver såhär, får jag känslan av att du just nu mest tycker hon är svår/jobbig och att hon inte är som du vill ha henne. Och att du får slita och jobba för att få henne som du vill ha- att det inte känns så roligt?

det är klart att det enklaste är att sälja, köpa en som passar dig bättre- men du vet ju inte om det blir liknande där heller. 

Jag tror den stora frågan inte är att sälja eller inte, utan om du är villig och känner lust och att det ska bli roligt att utveckla henne dit du vill ha henne.  eller om du känner att du måste få henne dit du vill ha henne för att ni sen ska kunna utvecklas tillsammans. 

Men jag tycker att det låter på dig som att du tror att karin skulle få bättre hos en annan och få göra det hon gillar, och att du får en ny häst efter dina önskemål och jasg förstår att det nog är ett tufft val. 

Men gör iordning en bra annons, filma/fota. (lägg mkt energi på det så får fler fokus å större chans å hitta rätt ryttare. ta ex inte bara en huvud bild med mobilen utan ta ut ngn kompis som är bra på fota å fota uppställd i dagsljus och filma när du rider så man får se både för och nackdelar. (när vi sålde en häst i stallet så ägnade vi en hel eftermiddag åt endast fota å filma, allt från hantering osv. maaassvis ringde (35 000 kallblodstravare till ridning) och hastnet la även ut på deras instagram en bit av filmen osv å sågs av en hel del människor)

känner du att du hittat ett bra hem/ryttare- sälj. känns det inte bra- bestäm då vad du ska göra härnäst.

Travis D
2019-01-06 22:29
#2

#1 åker ifrån stallet mer besviken för varje dag som går.. tror hon behöver någon som är mer bestämd och modigare än mig och någon som har samma intresse i ridningen som hon.. samtidigt älskar jag henne mer än till himelen och tillbaks. Men det känns inte schysst att ha kvar henne bara för att jag älskar henne.. Ska kolla med mamma hur vi ska göra..

shia
2019-01-06 22:53
#3

#2 aatt vara I stallet ska vara roligt, och peppa de. Vad är det som gör du blir besviken? Finns det ngn häst människa ni kan ta hjälp av? Annars så tror jag det bästa beslutet just nu kan vara att sälja

Travis D
2019-01-06 23:30
#4

#3 jag blir besviken på att ingenting funkar.. att vi liksom inte går ihop som jag önskar.. och att det känns som om någon annan skulle sköta och träna henne mycket bättre än mig..

Rafflan
2019-01-07 00:14
#5

Om du väljer att sälja henne, var då EXTREMT noga när du väljer nästa häst, för först köpte ni nysve som du efter 1 vecka hade problem med, och sen kakan som du också snabbt fick problem med.
Så om ni köper en till häst, var då EXTREMT noga med att det är den perfekta hästen för dig, ta med dig tränare och fler andra extremt kunniga häst människor när du provrider, informera dem exakt vad du vill ha hästen till, dina förväntningar och dina mål, för jag tror att du blir kär i hästen du provrider och sedan väljer för mycket med hjärtat.

Travis D
2019-01-07 00:46
#6

#5 jag vet, får ta och provrida med stängda ögon 😂 Har förberett en ordentlig lista och kommer ta med min kompis mamma, som är utbildad tränare och är mycket häst kunnig. Tror det lutar åt att sälja..

Annons:
Upp till toppen
Annons: