Annons:
Etikettridning
Läst 682 ggr
Oklartliv123
1/6/19, 11:25 AM

Hur mycket kan han bära?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag rider på ridskola och där har jag en skötponny. Tanken var att jag bara skulle sköta honom och ta hand om honom, men nu har jag verkligen förälskat mig i honom så vill rida honom på lektionerna. Han är maxad B ponny. Tror ni jag är för stor? Väger 60 kg och är 159 cm lång. Behöver jag gå ner i vikt för att kunna rida honom? Kommer inte rida honom mer äm 1gg/veckan. Där är det mest hoppning och dressyr. Ni kan gå in på min instagram (equitem.agnes) för video när jag rider honom.

Annons:
shia
1/6/19, 11:51 AM
#1

Jag tror inte du är för stor för honom, ksk i största laget men du ska inte gå ner i vikt för att kunna rida honom(om du inte har andra skäl osv) Är det bara en gång i veckan och han springer på som vanligt ska det gå bra=) hör med din ridlärare vad den tycker, då det som sagt är väldigt svårt å avgöra via en bild. Ålder osv har också betydelse. (på hästen) är du balanserad å bra klarar hästarna ofta lite mer vikt. Men skulle råda dig att försöka rida ngn annan då du mest troligt kmr växa mer osv.

Oklartliv123
1/6/19, 12:53 PM
#2

Han är 12 år och min ridlärarw låtwr mig rida honom. Kommer nog intw växa mer

shia
1/6/19, 1:25 PM
#3

Om din ridlärare tycker det funkar och du tycker det känns bra så låter det bra=

Upp till toppen
Annons: