VA FAAN är dethär?!
Blir besviken, rädd och arg?!
Verkar som många är inne ikväll så varför inte ta det nu. Vi måste verkligen stå upp för våra hästar. Gå på andra om dem inte sköter sina hästar korrekt. Säg inte att det inte är våra buisness för det står i Code of Conduct att vi har ett ansvar att agera vid sånna tillfällen. Men det jag menar är att hästen alltid ska gå först. Den är lika mycket värd som en människa.
Det jag vill diskutera är att detta inte är rätt. Straffen för djurmisshandel. Det känns som samhället tittar på djuren och sen tittar bort. Hör så många gånger om människor som smyger sig in i stall och våldtar hästarna. Orkar inte ens skriva hur jag känner för det. Det är hemskt. Men vilka insatser gör polisen för det?! Vad blir det för straff?! Ungefär inget alls.
Vi måste gå tillsammans. Låta och höras för våra bästa vänners skull. Hästarna ska inte fara illa sådär. Ingen gör någonting och man hör varanan dag om folk som smäller smällare nära häst hagar och hästarna blir rädda och springer ihjäl sig. Tänk om det nästa dag är din häst. Det är dags att skapa lite respekt för våra hästar.