Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1095 ggr
BokDuvan
12/15/18, 2:12 PM

Julpynta hästen

Har någon tips på vad jag kan göra för kul på hästen? Vi ska komma julpyntade nästa vecka och tänkte göra hästen lite fin. Har ni några tips? Har tänkt kolla om jag har lite glitter att knyta fast i pannbandet men har verkligen inga idéer, behöver även något för ryttaren. Vet inte om en tomteluva får plats över hjälmen och hästen är en skimmel för övrigt. Byte av benskydd o schabrak mm är inte aktuellt

Annons:
s8x2n6
12/15/18, 3:01 PM
#1

Det finns tomteluvor designade för ridhjälmar för 99 kr på Hööks, om man känner att man vill köpa. Bjällran på luvan går å ta bort om det känn onödigt ;) Finns också tomteluva/renhorn till häst där. Annars kanske glitterprydd ridhjälm, ridspö? Glitter går nog också att sätta fast i stigbyglarna, så länge hästen inte blir räd för sånt. Kanske går att fästa något i svansen? 🤔 Eller en röd cykellampa på nosremmen, rudolf med röda mulen-style! 😃

BokDuvan
12/15/18, 7:19 PM
#2

#1 det är ganska jobbigt att ta sig till hööks butik där jag bor så tror inte jag hinner, skulle lätt ha köpt tomteluva till hästen annars! Får väl helt enkelt ha tomteluva dagen efter när jag leder och då inte behöver hjälm. Tror jag flätar in något rött band i man och svans för att få liite julkänsla ändå

shia
12/15/18, 10:53 PM
#3

Fläta in glitter(som man har på julgranen) i manen/pannluggen. Var en häst som låna box i stallet på travet diag under tävlingarna. Den hade guld glitter i pannluggen å var jättesnyggt😍 Annars linda benen m rött om du har möjlighet åt a bild med massor med snö

BokDuvan
12/15/18, 11:04 PM
#4

#3 funderade faktiskt på det men tror inte silver syns så mycket på en skimmel, är dessutom osäker på om flätorna kommer att hålla i manen då den är relativt kort men kan ju alltid prova

Travis D
12/16/18, 1:37 AM
#5

Ta guld eller rött då =)

shia
12/16/18, 3:13 PM
#6

Annars kan du knoppa och snurra glitter runt😂

Annons:
BokDuvan
12/16/18, 4:41 PM
#7

Har övertalat mamma till att köra ut mig till hööks på tisdag så om det finns där så köper jag en tomteluva. Kommer nog att fläta eller knoppa hans man, funderar på att fläta in banden i själva knopen så den blir lite röd eller så snurrar jag ett rött band runt knoppen. Svansen kommer att flätas och sedan en röd rosett på det. Får väl se sen hur snyggt det blir, annars får jag ju en ny chans dagen efter på knatteledningen

BokDuvan
12/21/18, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

Resultatet av flätning av man och svans! Imorgon på knatteledningen kommer han även att få en tomteluva för att matcha mig själv

s8x2n6
12/22/18, 6:51 PM
#9

Superfint det blev!

BokDuvan
12/22/18, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Dagens julpyntning, tomteluva och flätor, den jag gjorde igår gick upp i slutet, så valde att göra små flätor och knyta band i, hann inte mer än varannan heller men han blev väldigt gulligt tkr jag haha.

Travis D
12/22/18, 10:11 PM
#11

Vilken ridskola är det (om du vill säga det)?

BokDuvan
12/22/18, 10:48 PM
#12

#11 säger helst inte haha

Upp till toppen
Annons: