Annons:
Etikettridning
Läst 677 ggr
Oklartliv123
12/12/18, 3:26 PM

Vad händer 2019?

Hej! 2019 ska jag börja i en kombi grupp på min ridskola. Där hoppar man mer och gruppen är på en högre nivå än min nuvarande, är så sjukt taggad! Då kommer jag även kunna tävla (klubbtävlingar) o sånt skojsigt. Tanken är att jag ska gå i kombin ett tag och sedan börja i en tävlingsgrupp där man helt enkelt tävlar för ridklubben! Händer det något skojsigt för er 2019?

Annons:
Travis D
12/12/18, 3:48 PM
#1

Jag och Kakan (min häst) ska börja rida regelbundet för tränare, åka på ridläger och tävla om allt går som det är tänkt :)

shia
12/12/18, 4:25 PM
#2

Min passhäst flyttar hem till vår gård=) (har svårt å tro det blir innan nästa år) samt föds syrrans föl =) Är superglad över min passhäst kmr bo på vår gård(kommer kunna rida honom varje dag då. Har honom som min egna nu med å får rida honom när jag vill å träna å tävla osv, men hinner inte rida honom mer än 2-3 ggr/v. Ska satsa på att ta montélicens. Men jag måste börja ta hand om min kropp först… Kmr bli svårt annars. Jag går ut högstadiet. Både skönt men också lite jobbigt. Skönt då det varit mkt strul osv. Men samtidigt har min klass/skola varit som en trygghet ändå. För i skolan är jag inte osynlig. Folk ser mig å frågar hur det är. Tröstar å stöttar mig. Gick från att vara mobbad till att hamna i en klass där jag accepterades för den jag var. Förhoppningsvis kmr jag å min apassis ut på fler tävlingar och kan sätta galoppen och få till den fin =) även hoppa mer å börja hopptävla lokala och uppåt tävlingar måste jag göra… (så jag kan komma in på beridar utbildningen efter gymnasiet) Funderar även på att höra runt å hitta ngt ridstall söderut/annat land att jobba/praktisera i typ 3-4 veckor på sommarlovet.

Bjallstal
12/12/18, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

I brist på egen häst numer så sköter jag syrrans tävlingar. Sp blir att köra iväg lillasyrran och hennes ponnys på tävlingsbanorna. Starta i LB-klass med b-ponnyn och debutera lättare klasser med d-ponnyn. Jag får barn i januari så, antingen får pappan vara hemma med henne eller så får hon följa med 😊 så som min lillasyster fick göra på mina tävlingar när hon var bebis 😊 Bild på syrran(11 år) och D-ponnyn, är tränarens häst som står hos oss för tillridning och tävling efter en lång vila efter transportskada

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

BokDuvan
12/14/18, 7:14 AM
#4

Kanske inte så spännande eller fantastiskt, men ponnygrupperna görs om helt på min ridskola. Det system vi nu går ut på att grupperna är döpta efter nivå, P1A, P1B, P2 osv… går i P4 vilket är den högsta på fredagar men nu kommer grupperna att heta färger vilket nt är så kul. Hur seriöst tas man egentligen om mam säger att man rider i grupp orange? Byter även dag från fredag till tisdag och går då i grupp blå. På onsdagar stannar jag och går då i grupp orange. Blå och orange ligger dock båda på steg 6 som är det högsta om man räknar bort tte. Min hoppspecial på fem pers (max 6) kommer utökas till en med max 8 vilket suger, och vi blir även en allmän specialgrupp och inte längre hopp. Är helt okej med att rida mer dressyr, har velat byta grupp ett tag nu så nu slapp jag krångla över det med haha. Kommer antagligen även då att få fortsätta rida Sia som min bestämda ponny på onsdagar och det känns bra, vill hitta lite fler knappar på henne samt formen. Får nog se hur det blir, annars börjar jag nog rida storhäst snart, det är nog ändå smart dags men men

shia
12/14/18, 7:41 AM
#5

Kan känna igen mig med det att byta gruppnamn. Tidigare hette vi h1a, h1b, h2a, h2b, h3a osv. Upp till h5b. Sedan var det tr röd, blå grön å typ gul. Gick h5 b när vi bytta system/namn men skulle börjat tr röd då(då rid man 50 min ist) I ridskoletävlingar osv fick man anmäla klass efter vilken grupp man gick i, å kunde ta märken för att få starta högre. Men de tog bort det systemet så nu het man grupp 1, grupp 2, 3, 4, 5,6,7,8 9, 10 osv(de börjar m första gruppen på måndagar å är jämna på ena sidan av manegen å udda på andra sidan. Jag tyck det var bra att de gjorde om. För då blir det inte det här att ju högre grupp man går i ju bättre rid man osv. Tror det var anledningen också, då man typ frågade varann vilken grupp de red i osv på tävlingar är det också mer blandat då man får önska klass å ridlärarna sätt ut en. Beroende på häst osv. Och är man bättre på rida får man ofta klurigare häst å möt då I samma klass ksk någon som inte ridit lika länge men är duktig p har en mindre komplicerad häst osv å så blir det en bra tävling av det hela =)

BokDuvan
12/14/18, 7:52 AM
#6

#5 hos oss har vi alltid från typ P3 kunnat anmäla oss till klubbtävlingarna oavsett ridkunskap så länge ridlärare godkänt att vi är med. Klass är också valfritt, dock får inte alla ponnysar gå tävlingarna (Rosa exempelvis blir helt galen typ och det går inte att få henne, hon börjar stegra och bocka osv) men hästarna får bara gå ett visst antal tävlingar så det är först till kvarn. Har bara tävlat en gång och tvingades byta ponny då min blev skadad dagen innan till en stingslig ung ponny som jag knappt ridit förut som var väldigt het och som aldrig tävlat förut. Slutade med att jag hoppade två hinder och ramlade av…

Annons:
Upp till toppen
Annons: