Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 803 ggr
Travis D
12/11/18, 1:30 PM

Framsteg

Igår hände något jag inte väntat mig skulle ske. Jag har tränat inkallning på kakan så nu lyssnar hon till "kom kakan" och "kakan kom" då kommer hon =) Jag ville lära henne komma för om jag faller av henne vill jag att hon ska stanna/komma. Så jag tänkte jag lär henne att om jag trillar ska hon komma (xD) det gick bra. Varje gång kom hon och undrade vad jag höll på med. Varje gång i full galopp 😂😂 Vi hade köpt ett nytt täcke (200g) och Efter att hon fått på sig det så blev hon så pigg! Vi lekte att hon skulle gå lös efter mig och öka gångart när jag ökade. När jag gick så skrittade hon, sen när jag börjad små speinga travade hon. Då fick jag syn att Nysve var på höbalarna igen så jag sprang dit och hon tog full galopp- inklusive massa bockningar och hon sparkade massa bakut. Aldrig sett henne så åigg hpn brukar intr äns vilja trava bakom mig 😅

Annons:
s8x2n6
12/15/18, 2:05 PM
#1

Hahah åh, vad underbart 😍verkligen sådär skitroligt när man ser sin segpropp till häst springa som en galning, man får ju upp hoppet om dom då t o m 😛

Travis D
12/19/18, 7:16 AM
#2

Nu ett tag såg allting mörkt ut. Så fort jag satt upp tvär vägrade hon medans hon 5 sekunder innan körd fullgalopp. Jag och hon tappade kontakten kändes det som. Hon vägrade. Ibland är det dom om hon låser sig inne från mig. Lite som i fråst jag är Anna och hon Elsa. Hon liksom bara låser sig, ignorerar mig helt. Lyssnar inte på något. Vägrade göra någonting. Jag grät lite för att i början av hösten trodde jag att jag skulle kunna ta galoppen till jul. Jag hade haft så mycket hopp och känt sån lycka. Men nu kunde vi inte det. Julafton om t dar och hon skrittar inte ens med mig. Det var då jag insåg det! Felet jag hade gjort hela tiden. Vad jag inte hade sett innan. Jag skaffade henne sista mars. I juni kunde jag leda henne själv. I augusti kunde jag hämta henne ur hagen, i slutet av augusti/början av hösten kunde jag rida henne i skritt. Nu kommer jon när jag ropar på henne och går efter mig lös. Självklart kan jag inte trava på någon månad. Jag kan inte bli sur på henne för det! Allt tar ju tid! Hon kräver tid och det måste jag ge henne! Jag insåg att jag försökt tvinga henne trava nästan direkt efter jag hoppat upp. Självklart behöver hon mer tid att vänja sig Igår red vi ut, gick bara ner med tränset i hagen, kratsade hovarna och tränsade (som hon också låter mig göra och detta tog 7-8 månader att träna) och ledde ut dom. Hon gick så fint hela tiden lite glupsk i ibland men annars hur fin som helst! Vi travade utsn problem och hon höll ett lugnt fint tempo en mjuk och fin trav. Skritten var också lugn. Dock trodde jag hon stegrade en gång men hon halkade bara med bak benen. Sksta traven på uteritten, kakan kollar åt sidan. Vad ser hon? Jo en flock rådjur som springer. Vad gör hon? Tycker det är jätte kul att "pranka" mig med att börja rusa frammåt och dra ner huvudet. Kag är så glad att hon lyssnar såbra på stopp 😍 finns ingen härligare känsla än att veta att man kan bryta av utan problem nör hästen sticker 😍. Nysve tog inte rådjurs attacken lika lätt. Han slog bakut och hoppade runt i en cirkel, är så glad att mamma blivit så duktig. När vi köpte honom så hade hon inte ridit på 25 år nu är hon lika van som någon som ridit sen födseln! Hon var modig och lugn och höll bara i (hon ledde honom) honom och lät honom hoppa runt och höll bara i honom och lät honom hoppa klart (jag hade blivit skrajj och typ släppt för han ville börja springa runt men mamma höll). Snacka om att vi har utvecklats! Men jag ska iaf ta det lugnt med Kakan och ta det i vår takt, inte min. Hon får trava när hon känner sig redo. Fick reda om henne bakgrund och jag tycker så synd om henne.. men det behövdes för att min ängel skulle komma till mig. Jag vägrar ge upp på henne! Älskar min Kaka! Tack till er som orkar läsa ^-^

Upp till toppen
Annons: