Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 645 ggr
Horselover02
11/15/18, 8:17 PM

Real/SRG

(Vet inte var detta inlägg skulle kunna höra hemma, men jag slängde upp d här) Jag funderar att byta gymnasium pga olika orsaker. Går nu på naturbruksgymnasium med hästinriktning, men det är lite för lite häst o mkt lantbruk för min smak. Trivs inte heller på skolan generellt, så jag letar efter ett nytt val. Jag funderar över Realgymnasiet GBG och SRG i Kungsbacka. Det jag söker är god ridutveckling och fokus på häst och utveckling. Någon som har någon erfarenhet eller hört något?

Annons:
Travis D
11/15/18, 9:44 PM
#1

Om 3 år ska jag söka till Ingelstad gymnasiet där kan man ta med sig egen häst och det är ett internat eller om man vill åka dit själv varje morgon. 

Jag kommer då gå häst linjen med min häst :) Min "idol" gick där och hon älskade det, om du vill ha tävling rekommenderar jag Vreta men annars om du vill ha andra hästjobb/inriktningar rekommenderar jag Ingelstadgymnasiet :)

BokDuvan
11/16/18, 3:38 PM
#2

Först får du nog kolla om det finns platser på respektive skola och om de vill och kan ta emot dig, lite onödigt att välja o sedan inte kunna byta.

Horselover02
11/16/18, 6:37 PM
#3

#2 Jo, det har jag gjort! Jag har pratat med SYV (både på min nuvarande samt Real och SRG) Jag kommer in, det är mest att prova på, tänka efter och välja. Därför söker jag tankar kring dem, om någon har erfarenhet och/eller möjligtvis andra förslag!😀

Horselover02
11/16/18, 6:37 PM
#4

#2 Jo, det har jag gjort! Jag har pratat med SYV (både på min nuvarande samt Real och SRG) Jag kommer in, det är mest att prova på, tänka efter och välja. Därför söker jag tankar kring dem, om någon har erfarenhet och/eller möjligtvis andra förslag!😀

Horselover02
11/16/18, 6:37 PM
#5

#2 Jo, det har jag gjort! Jag har pratat med SYV (både på min nuvarande samt Real och SRG) Jag kommer in, det är mest att prova på, tänka efter och välja. Därför söker jag tankar kring dem, om någon har erfarenhet och/eller möjligtvis andra förslag!😀

BokDuvan
11/16/18, 11:44 PM
#6

Jamen då så, har du besökt båda skolorna, med tanke på att du inte trivs där du är nu är det viktigt att du faktiskt gillar skolan och inte byter igen.

Annons:
Winstona
11/17/18, 11:01 PM
#7

Min kompis går i Kungsbacka och iaf då har det varit en del stök. Polisen har varit där och det har varit en del festande och sånt. Å andra sidan vet jag en annan som går där som trivs jättebra. Real funderar jag på att gå sedan:)

Upp till toppen
Annons: