Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1298 ggr
ElisabethB
10/28/18, 7:35 PM

Glad

Hej! Efter en hel del år utan ridning och att jag inte varit i stallet har jag nu anmält mig till en ridgrupp och ska börja igen i januari. Jag skulle vilja ha lite hjälp med min inköpslista.. Ryktsaker Ridhjälm Ridjacka och ridväst Tröja Ridbyxor Ridstövlar eller ridskor och chaps Ridhandskar Allroundspö Kan inte komma på något mer som behövs, är det något ni tycker jag har glömt bort? Tack på förhand!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
thistletoe
10/28/18, 8:08 PM
#1

Jag skulle tro att du klarar dig utan ryktborstar. De flesta stall har egna borstar, eller t.om. egna till varje häst, för att minska risken för smittspridning. Behövs spö så brukar ridskolan även tillhandahålla dem. Ridstrumpor kan vara ett tips.

shia
10/29/18, 6:38 AM
#2

Rekommenderar att du köper stall skor m stålhätta samt ridstövlar. Tips för att hålla ridstövlar i bättre skick då du endast rid i dem undvik du å få trampskador osv på dem. Säkerhetsväst-skyddar mkt om det väl kommer till kritan. (märkte det först när jag red utan å flög av) Ett block kan vara bra att ha å skriva alla ridpass å utvärdering osv(brukar börja varje 0r men bli så less på skriva efter typ 3 mån då jag kan ha hamnat efter m 1 veckas ridning XD men roligt å läsa i efterhand å lärorikt.

BokDuvan
10/29/18, 5:14 PM
#3

#2 har istället ett privat konto på insta där jag skriver allt, känns smidigare då allt finns i mobilen haha

ElisabethB
11/2/18, 6:36 PM
#4

Nu har jag varit och handlat lite. Det blev jodhpurskor, shortchaps, ridbyxor, hjälm och allroundspö. Så det blir minst en gång ytterligare till ridsportsbutik. Just nu är inköpslistan: Ridjacka och ridväst Tröja Ridhandskar Ridstrumpor Kom gärna med flera förslag om ni tycker jag har missat något.. 😊

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[134643]
11/3/18, 11:34 AM
#5

#4 Vet inte om du menar väst som kläder eller som säkerhetsväst, men jag hade i all fall aldrig ridit utan säkerhetsväst :)

Travis D
11/3/18, 2:45 PM
#6

#5 många känner sig osmidiga med säkerhets väst men jag håller med dig jag rider endast utan väst när jag ska bli phottad med kameran 😆

Annons:
ElisabethB
11/3/18, 3:02 PM
#7

#5 & 6 Hoppsan, missade att skriva med det på den här listan, delade upp vad som ska köpas och hade skrivit det i kalendern att jag ska köpa den i december. Och nej, med ridväst menar jag som en vanlig ridjacka utan ärmar.. 😊 Men säkerhetsvästen måste vara smidigare än den jag hade för många år sedan. Vilken klassmärkning är bäst på säkerhetsväst? 🏇

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Travis D
11/3/18, 4:29 PM
#8

#7 ingen aning faktiskt, har haft samma utrustning i 8 år heheh fic ken ny väst nyligen men jag tycker tjocka västar känns säkrare 😃

[134643]
11/3/18, 6:48 PM
#9

#7 Jag har inte heller koll på vad jag har tyvärr. Men har en sån med rutor och tycker att den är skön. Se till att den passar ordentligt bara, annars kan den göra med skada än nytta! De som jobbar i butik brukar ha bra koll tycker jag! :)

[134643]
11/3/18, 6:49 PM
#10

Åh, och glöm inte att provsitta med västen på! Många som köper en och sen inser att den tar i sadeln när de sitter ner hehe.

BokDuvan
11/3/18, 6:59 PM
#11

Har en väst från Airowear o de är rätt så populära där jag rider, en lektion hade alla elever likadan väst t.ex. har dragkedja där fram vilket är supersmidigt och kardborrband på sidorna och axlar som man kan justera som man vill. Älskar västen och tycker det är såå smidigt och lätt att bara kränga på den som en jacka och dra en dragkedja istället för att bara använda kardborrband.

[134643]
11/3/18, 7:08 PM
#12

Gud vad jag spammar haha. Insåg att hööks faktiskt fortfarande säljer min. Som sagt, sköna paneler som gör den rörlig, justerbar både över axlarna och på sidorna. Speciellt axlarna tycker jag är viktigt att ha på en väst så det skulle jag verkligen rekommendera, det är rätt stor skillnad på att ha den över T-shirt eller tjocktröja då är den justeringen tycker jag är viktig. Jag tycker om den i alla fall! https://www.hooks.se/ryttare/ryttarutrustning/sakerhetsvastar/sakerhetsvast-vuxen-ares-crw-1

ElisabethB
11/3/18, 8:32 PM
#13

#12 Du får gärna spamma så länge du håller dig till ämnet, vilket jag tycker att du gör.. Jag bad ju om tips och råd från er och det är precis vad jag har fått.. 😊

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
ElisabethB
12/22/18, 1:27 PM
#14

Nu har jag köpt allt. Träffade en väldigt hjälpsam försäljare på Hööks i Uppsala som hjälpte mig att justera in säkerhetsvästen rätt, så det kommer nog bli bra. Sen har jag beställt några kollegieblock på Adlibris utifrån tipset att skriva ner vad jag gjort på ridlektionerna. Så småningom köper jag troligen ryktsaker, men det får vänta lite.. Tusen tack för alla tips! /Elisabeth

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ElisabethB
1/9/19, 8:25 PM
#15

Igår var det dags, det gick rätt så bra. Vi red i ridhuset och höll på med blandat skritt och trav. Gjorde lite halvhalter och så lite enklare sidvärtsrörelser.. Det var ganska svårt att tro att det har varit ett uppehåll på 13 år… Ha det bra allesammans! 🐎

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Upp till toppen
Annons: