Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 750 ggr
shia
2018-10-25 19:08

flyttar ut på landet!!!

är typ överlycklig… vi ska flytta ut på landet(99 %säkert, de ska bara skriva på papper imorgon och prata med banken till veckan en sista gång)

från en enplansvilla med tre sovrum, 2vardagsrum, 1 kök, 2 toaletter. till källare + 2 vånignar varav varje våning 2 sovrum, 1 vardagsrum, 1 kök, 1 toalett

källaren är det en toalett och förråd samt ett sovrum. 

ett äldre hus på gården (sommarhus) på 2 våninar, flera garage. en äldre ladugård som går rusta upp lite grann

ett stall(högt i tak å ljust, 7 små boxar men går göra om till typ 4 tillåtna boxar. 

sen jättemycket mark!!! vi gick bort på första "lägdan" som är 500 m till skogsdungen/bäck. sedan efter det lika mkt till, sen korsas en körväg och efter det lika mkt mark till!! 

massor med fina å bra körvägar( proffstränare 5 hus bort) har en kompis till mig som har en häst(hennes föräldrar födupp kallblod) 5 hus bort typ(vid proffstränaren) och en shettis. 

Är typ hur lycklig som helst, för anledningen vi flyttar dit är för att kunna ha hästar på gården! vi ska bygga en stor hage, ha ett sånt här lösdrifttunnel eller vad det het. (tränan vi hjälp till känn de som tillverkar typ å kan få bra pris där) 

sen två hus bort bor två vi känn som håll på med trav, varav deras dotter tävlat typ upp till 140 å de har ridbana å hinder osv. 8 min från stan,  15 min till ridskolan å dess ridhus/veckoträningarna vi far till.

det bästa av allt är att tränan jag är hos, aldrig kommer behöva sälja min passhäst pga platsbrist(onte om stallplatser inför varje vinter, så han är typ den första som skulle säljas isf då han inte tävlar osv.  men då finns det ju plats hos oss! 

så vem vet. till våren kanske han står på vår gård. vi kommer kunna ha egna hästar för en gångs skull. (aldrig behöva vara orolig ägarn ska sälja, eller ta den ifrån en osv. ) 

känns typ obegripligt… bott i vårat hus 15 år och alltid tänkt vi aldrig kmr kunna ha egna hästar osv så länge vi bor hemma då vi inte har plats. men nu blir det typ sant. 

känns typ som att det ksk kommer vända oturen nu? jag hoppas verkligen det. 

dock så känns det som att jag kan inte sluta det här med maten… inte nu, när jag just börjat gå ner igen å nått första delmålet… jag vet hur sjukt det är, men jag kan inte sluta… men känn mig bara så jävla taskig om jag sen kmr behöva hamna på sjukhus å allt det där för jag ej kan ta hand om mig…

Annons:
Winstona
2018-10-25 19:15
#1

Åh vilken tur du har! Vart min dröm sedan jag började rida. Bor lixom i ett villakvarter men älskar landet och du hart ju så nära till allting därifrån också. Ni skulle inte vilja få en inneboende haha?

_Fisken
2018-10-25 19:30
#2

"lägda". Du är från västernorrland. :-)

shia
2018-10-25 22:38
#3

Haha nä. Från Stockholm faktiskt. (men bott här så länge jag kan minnas(flyttade när jag var liten) Men alltså just den här tanken har typ aldrig slagit mig-just för vi bott i villakvarter å mamma å pappa inte så intresserade av hästar. Men, de hoppas ksk behöva skjutsa oss mindre(blir iaf typ hälften så långt till stallet. 8 min ist för 20.) Ska berätta nyheten för min passhäst imorn, inte vart i stallet sen förra tisdagen faktiskt….. (var borta förra helgen å sen i tisdags var det ingen ridning, varken privat träning eller vanlig ridskole å vi har haft fullt upp med å packa…) å har fullt upp med skolan… Men ska iaf rida honom en sväng. Blir nog ridbanan och gräset då han är laddad. (tror han kördes senast i tisdsgs/måndags. Då de bara körde unghästar a i onsdags) Tänkte lägga ut lite bommer å ngn galopp övning över bommar… Han börjar bli så fin i galoppen! Fick typ världens bästa kommentar häromveckan(0 fått flera gånger!) av rid folk. Var en som sa att. När jag rid han ser han inte alls ut som en travhäst utan som vilken fin dressyr/hopphäst t som helst! (hon frågade vart han stod för hon hade inte sett han i hagen. Den enda svartbruna hon sett såg ut som. En gammal travare….. Haha å de var ju omöjligt den jag satt på XD(var han) Å hans galopp är typ som en mjuk ridhäst. Inte travhäst galopp som de var första två ggr. (men tror mkt kan göra med han drar pullert=måste jobba mkt med 0 trampa under sig i backar osv) Heh… Kan öva lite på det ridläraren gav mig i läxa…. Ihop med armbågarna, (har faktiskt kantställda händer nu efter 1/2 år av hennes tjat 0 trampat ned hälarna å hett fram dem(alltså nedåt, hade en förmåga dra upp dem mot schabrak….) å så höja handen (vill gärna ha nedanför manken heh. Å så ut med knäna typ(inte nå monté knip) å inbilla mig jag ha stela å tunga ridstövlar…. 0 så titta upp m blicken å sedan rakt fram. (när hon förklarade å visade å typ vart jag skulle ha händerna brast jag ut i skratt. Jag bara "ska jag verkligen ha händerna SÅ HÄR högt upp??? Hon bara skratta å titta på mig" allvarligt" å sa ja. Att det får bli långsiktigt mål innan det sitter bra. När jag red sen i skritt så kändes det typ skitkinstogt först å fick typ kämpa. Å hon stod seriöst å skratta å frågade om det kändes komstigt(mitt ansiktsuttryck) men sen vart det lättare märkte jag å bända å styra osv. Heh traven vart det lite svårare å där ska jag då prata med varje bokstav också å tänka å kolla på annat. (slappnar av då av ngn konstig anledning)

Travis D
2018-10-26 06:28
#4

Ååh önska jag kunde flytta med er 😝 Vad avundsjuk jag blir! Du får lägga upp bilder på huset! (Och tomten 😁)

shia
2018-10-26 09:04
#5

haha, aa (när vi renoverat, är typ inte så modernt inne… vi som precis totalrenomverat vårat hus modernt och vitt å grått, detta är typ typiskt lantligt.)

Upp till toppen
Annons: