Annons:
Etikettövrigt
Läst 1159 ggr
linnav
10/11/18, 7:04 PM

rimligt pris

Hej!

Vad är ett rimligt pris i månaden för att vara medryttare/skötare till en häst när man får komma till stallet när man vill och sköta om och rida hästen, tycker ni?

Annons:
MonicaLagerquist
10/11/18, 7:46 PM
#1

Det beror ju på vad föromkostnader ägaren har för hästen.

När jag var medryttare så red jag tre gånger i veckan och tog hand om hästen de dagarna. Betalade   en tredjedel av vad stallplats mat skor osv kostade.

Stolt ägare till fem La permer

Gronstedt
10/11/18, 9:21 PM
#2

Utöver vad #1 skriver beror det på vad du kan tillföra. Är du en bättre ryttare än ägaren? Kan du utbilda hästen och vill ägaren att du ska utbilda hästen? Då kanske du ska betala mindre. Är du mindre duktig och hoppas utbilda dig själv? Då kanske du ska betala mer. Gör du alla stallsysslor för alla hästar i stallet på dina dagar kanske du ska betala mindre. Om du bara sköter din egen häst kanske du ska betala mer. Och så vidare.

Zadeira
10/11/18, 10:11 PM
#3

"Standard" för mig har varit att vi har delat hästens hela månadskostnad på antalet dagar månaden har, och så har jag betalat för hur många dagar jag ridit. Vissa gånger har vi dragit av pengar om jag tex tagit stalltjänst/hagsläpp/fodringar istället för ägaren eller akut tagit dagar då ägaren blivit sjuk. 

Sen kan man ju komma på egna överenskommelser som passar, det beror ju lite på som övriga sa varför man rider, om man utbildar hästen, om man ska tävla, vad för mer stallsysslor som ingår osv.

Rafflan
10/12/18, 1:45 AM
#4

Skulle säga: 
200-400 kr om det bara är skogsmulle ridning.
500-1500 kr om du får träna hästen, rida för tränare och kanske t.o.m tävla hästen.

Travis D
10/12/18, 7:58 AM
#5

vi tar 500 kr/månad per medryttare =)

Travis D
10/12/18, 7:59 AM
#6

Har en kompis som tar 200 kr per gång i vecka =)

Annons:
shia
10/12/18, 10:34 AM
#7

Mellan 500-800 kr/månaden tänk jag.

Ellen_
10/16/18, 10:08 PM
#8

Det beror på. Jag är 164cm kort och kan rida c ponnyer. Kan säga att jag inte har betalat några avgifter till ägarna under de 2-3åren jag varit medryttare. Detta var dock för att jag underlättade för ena tjejen som hade tröttnat lite och hade mycket i skolan, och andra ponnyn hade en ägare som var -06 så de ville att jag skulle hjälpa till att rida till hästen. Så tycker det beror på om medryttaren är där för att underlätta för dig eller för sitt eget nöje (om du förstår skillnaden;)

s8x2n6
11/24/18, 12:11 AM
#9

min standard har varit ca 100 kr/dag för mina medryttare. Lite annorlunda om de ridit flera dagar i veckan. Just nu tar jag 600 i månan och medryttarna är ute 2-3 ggr/vecka.

powerade
11/25/18, 1:10 AM
#10

Skulle väl säga det beror på vart man bor? Är det dyrt att ha hästen kanske man önskar en högre slant för att någon VILL komma å använda din häst. Är det billigare att ha den kanske man inte tar lika mycket. Jag som ber om hjälp tar ingen avgift mer än att hon kanske köper en påse godis ibland sen köper hon lite egna saker som hon använder

Upp till toppen
Annons: