Annons:
Etikettövrigt
Läst 1197 ggr
Sollar
2018-10-06 15:17

Någon klippte min hästs man

Nån okänd människa gick in i hagen och klippte min hästs man för ett tag sedan. Snagg. Förutom att det är ett stort skönhetsfel, islandshäst, så har han blivit väldigt kliig efter. Han är dessutom en bestämd herre som trasar sönder eksemtäcken på nolltid och hatar alla salvor förutom aloe vera. Så nu har jag en kliig häst som saknar en tredjedel av manen. Är glad att inget värre hände men förstår inte varför man gör så.😡

Annons:
Calcifer
2018-10-06 15:22
#1

Om jag får gissa var det säkert någon som inte vet vad en man är för och tänkte snarare "gulligt" än funktion. Illa oavsett.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sollar
2018-10-06 15:26
#2

#1 Ja vi funderade om det var några som vill ha armband av hästman, eller om någon tyckte han såg varm ut, någon som var sur på mig, uttråkad… Tycker så synd om min plutt som får lida nu.😕

Carmarino
2018-10-06 15:28
#3

Den personen kanske behövde tagel till att blanda i sitt murbruk. Såg ett avsnitt av Bonderøven (Hundra procent bonde på svenska), där han gjorde murbruk av antingen lera eller kalk (minns inte vilket), och där behövde han tagel till bindemedel.

Så han gick ut i hagen och klippte lite av manen och svansen på sin häst. Tror han tog lite på kossans svans också. Fast han snaggade inte hästen, utan tog bara kanske fem centimeter i topparna. Hästen hade rätt lång man så det märktes inte så mycket.

Eller också var det bara en idiot som tyckte att det var "en kul grej". Det brukar ju vara standardförklaringen när någon gör något korkat, och de inte kan förklara varför.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sollar
2018-10-06 15:35
#4

Oj, den tanken hade aldrig föresvävat mig, aldrig hört det innan.

Så hemskt bara att man inte kan skydda sina hästar.

Upp till toppen
Annons: