Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 465 ggr
Dotten
2018-10-01 11:08

Hitta sadel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rent spontant utefter bilden, vad skulle ni leta efter för sadel? 

Hopp, allround mot hopp.

vet att det omöjligt bara genom en bild går att avgöra vilken sadel en häst ska ha men vill ha ett hum om vad jag ska leta efter, har bra kunskap om hur en sadel ska ligga men inte vilka märken och modeller som kan passa just denna typ av rygg.

Bortse från den kamerakåta shettisen 😃

Annons:
Rafflan
2018-10-01 18:34
#1

Vilken sadel du ska ha beror ju på vad du vill göra med hästen i ridningen.
Spontant föredrar jag vanliga allround sadlar till vardags ridning, och lättare dressyr/hoppning :)

shia
2018-10-01 22:44
#2

Jag föredrar typ allroundsadlar mot typ dressyr hållet. Fast har även i stallet(har tre sadlar i stallet som vi anpassar efter hästarna allteftersom(kommer ju och far ibland så då kommer hon som fixar sadlar och ställer om å ksk byter ut sadeln så det passar den å de flesta hästarna(dock ställt in den jag har nu till min passis så den främst ska passa han. Iaf en allround mot dressyrhållet(som jag gillar) sen en mer åt hopp hållet som typ mest använts på kallblod. Tänkt typ till å ha när jag rid dem å arbetar mkt i lätt sits, ex lättare galopp intervaller i backe osv. Sen montésadel =) som är min favorit. Haha sen har vi typ en gammal sadel också som funkar till typ kallblod. (travare pratar jag om)

Upp till toppen
Annons: