Annons:
Etikettridning
Läst 763 ggr
dundeer
9/25/18, 10:38 PM

Bygga muskler, tips?

Jag har börjat rida en hbl herre på 18 år som förlorat en del muskler pga lite inaktivitet. Mitt mål är såklart att han ska få sätta muskler, försöker jobba han i en lägre form, han vill gärna knäcka av då han gått på graman större delen av hans liv. Herren har även spatt i båda bak så hänsyn till det måste tas. Vi har inte möjlighet till bommar men däremot nära till skog så ska ta mig ut dit så ofta som möjligt. Men ge mig jätte gärna tips på övningar för både rumpa, rygg och bål 😁

Annons:
Rafflan
9/26/18, 2:28 AM
#1

Ut och skritta i skog och mark, helst rakt ut i skogen och inte på stigar, även att skritta upp för backe bygger bra muskler, men ha koll på spatten så träningen inte blir för jobbig.
Är hästen omusklad skulle jag inte försöka rida den i form utan rida ut tills den börjat få lite mer muskler, eller tömköra i låg lätt form :)

Tyst
9/26/18, 12:45 PM
#2

#1 har skrivit bra! Skritta massor. Har du skog och mark att gå i är det perfekt.

Tänk bara på att skritten skall vara aktiv och att hästen ska skritta genom hela kroppen.

dundeer
9/26/18, 3:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Idag var vi ut, 1.5 aktiv skritt på lång tygel, skogsväg men även rakt ut i ingenmansland någrs svängar ;)

Travis D
9/26/18, 11:34 PM
#4

B & B, Backar och Bommar =)

Upp till toppen
Annons: