Annons:
Etikettövrigt
Läst 865 ggr
Travis D
9/10/18, 2:19 PM

Olycka efter olycka

som ni vet har jag en spricka i svanskotan vilket har försvårat min ridning, nu efter att jag har trillat med skateboarden så har jag brutit handen och slagit i svanskotan ännu mer (vi ska rönka idag) det är otroligt jobbigt och denna läkning som skulle tagit 2 veckor har tagit 2 månader och lär nu förlängas. Jag är orolig för Karins kondition. Vi skulle försöka ta ut sadelutprovare och sedan sätta igång henne men det får ju vänta nu när hon inte har en tillgänglig ryttare. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Tänkte longera henne men kan inte hålla något med handen.. Vad skulle ni gjort? Jag är rädd att hon ska blir sjuk.. jag har inga vänner som kan hjälpa till endast stallägaren och Mamma och Medryttare och sånt är inte aktuellt. Hur tycker ni vi ska lösa detta? Ska hennes igångsättning bara få vänta eller ska stallägaren få rida henne och hjälpa till och sätta igång henne? Hur skulle ni löst detta? Doktor tror att jag kommer ha ont i ett par månader till när det kommer till svanskotan och handen lär nog läka på ca 1 månad skulle jag tro.

Annons:
shia
9/10/18, 3:43 PM
#1

Varför är inte medryttare ngt alternativ?

Tyst
9/11/18, 8:24 AM
#2

Hon kommer ju inte bli sjuk för att hon går i hagen?
Möjligen får hon sämre kondition visst, men det får du ta tag i den dagen du kan jobba henne igen.

Travis D
9/11/18, 10:10 AM
#3

#2 massa mat och ingen motion kan väl göra henne sjuk? Hon är redan överviktig (inte mycket men ändå) #1 vill inte ha medryttare och det behövs inte.

Tyst
9/11/18, 10:18 AM
#4

#3 Nja och Mja. Jag känner många hästar som skrotat i hage under långa perioder. De inte blivit sjuka av det. Det finns måååånga hagprydnader.

Du måste ju anpassa fodret efter hennes aktivitetsnivå? Kan du inte så mycket om foderstater och hästar näringsbehov, hitta någon nära som kan sätta sig ner med dig och fundera ut en ny foderstat som passar när hästen skall ha en lägre aktivitetsnivå.

Gronstedt
9/11/18, 11:21 AM
#5

Gå promenader och jobba henne lös för att hålla uppe grundkonditionen och hålla senor och leder i form. Låt henne skrota i hagen för resten, det skadar inte.

Travis D
9/11/18, 11:34 AM
#6

#4 dom går på fri tillgång och lösdrift samt får müsli om dom inte kan gå på fri tillgång kan dom inte vara på lösdriften (det är alltid foder framme) ska snacka med stallägaren och mamma om fodret. #5 ok

Annons:
Upp till toppen
Annons: