Annons:
Etikettridning
Läst 618 ggr
Kaninlover4life
8/26/18, 11:51 AM

Privatlektion el vanlig

Okej på ridskolan så började jag denna termin i endast en vanlig grupp, men vill komma ut och tävla så testade på en tävlingsgrupp.

Nu har jag 2 alternativ:

Rida i tävlingsgruppen samt rida kvar i den vanliga gruppen, då krävs det att man tar en privatlektion då och då t.ex framför tävling.

Eller så rider jag i tävlingsgruppen och då krävs regelbundna lektioner i grenen jag tänkt tävla i (dressyr) alltså 2 i mån elr mer.

(är medryttare där också så rider ju mer än det jag skrev ovan)

Jag känner att rida kvar på mina vanliga lektioner också skulle vara så mysigt så jag har en trevlig grupp där men bra kompisar i.

Men känner också att jag kanske skulle få ut mer utav privatlektion varannan vecka. Priset skulle bli desamma ungefär så det är ingenting att gå på.

Vad skulle ni gjort, har sån beslutsångest? Vill utvecklas så mycket som möjligt samt ha kul.

Annons:
shia
8/26/18, 10:05 PM
#1

Förstår inte riktigt hur du menar med grupperna, men hade nog valt det andra alternativet då det blir mer kontinuerligt tränande i dressyr än om det blir då och då - du kan ju fortfarande ta privatlektioner om det skulle behövas?? Själv rider jäg nu enbart en gång i veckan å ridskola -ridskolehäst, samt en gång i veckan med med passhäat i en dressyr grupp. Har lärt mig otroligt mkt tack vara det, samt så ja. För 1/2 år sen när vi var i ridhus första gångerna - huvudet for upp och ned, spänd, travade så korta å snabba steg, stel osv. Igår, tävlade vi och vi fixade det, missade egna galoppen vi har svårt för, men utan martingal för första gången någon annan stans, å en 20 *40 bana (tänkte hur sjutton ska jag hinna svänga i galoppen) Jag satt med typ hela tiden utom när vi ej fick till vänster galopp samt en bit efter andra galoppen. För 1/2 år sen hade det inte gått alls. Grejen är, när det är mer spec träning lär man sig så. Mkt mer (iaf för mig) osv. Men prova det som känns roligast! Du kan ju alltid byta om det ej känns bra

shia
8/26/18, 10:05 PM
#2

Förstår inte riktigt hur du menar med grupperna, men hade nog valt det andra alternativet då det blir mer kontinuerligt tränande i dressyr än om det blir då och då - du kan ju fortfarande ta privatlektioner om det skulle behövas?? Själv rider jäg nu enbart en gång i veckan å ridskola -ridskolehäst, samt en gång i veckan med med passhäat i en dressyr grupp. Har lärt mig otroligt mkt tack vara det, samt så ja. För 1/2 år sen när vi var i ridhus första gångerna - huvudet for upp och ned, spänd, travade så korta å snabba steg, stel osv. Igår, tävlade vi och vi fixade det, missade egna galoppen vi har svårt för, men utan martingal för första gången någon annan stans, å en 20 *40 bana (tänkte hur sjutton ska jag hinna svänga i galoppen) Jag satt med typ hela tiden utom när vi ej fick till vänster galopp samt en bit efter andra galoppen. För 1/2 år sen hade det inte gått alls. Grejen är, när det är mer spec träning lär man sig så. Mkt mer (iaf för mig) osv. Men prova det som känns roligast! Du kan ju alltid byta om det ej känns bra

Tyst
8/27/18, 8:34 AM
#3

Jag hade ridit kvar i den vanliga gruppen. Jag hade tänkt att iom att jag rider kvar där tappar jag inte det där roliga umgänget, jag hade även försökt rida lite självständigt och tränat på olika saker jag vet att jag behöver bli bättre på under dessa lektioner. Något jag antar att du får veta på speciallektionerna. 
Själv tycker jag det är viktigt att på egen hand kunna träna på diverse saker.
Sedan tagit enstaka privatlektioner för att förstå det jag tycker att jag inte riktigt reder ut.

Upp till toppen
Annons: