Annons:
Etikettövrigt
Läst 2742 ggr
Travis D
2018-08-19 02:11

Presentera din häst/Ponny

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har väl kommit många nya till iFokus så tänkte att man kan presentera sin häst/ medryttarhäst/ foderhäst / sköthäst här i denna tråd Det blir som en liten intervju

Är den en häst eller ponny?

Hon är en häst

Vad heter din häst/ponny?
Min heter lilla dam heter Karin och kallas ofta för Kakan

Vad är det för kön på häst/ponnyn?

Hon är ett sto <3

Vad är din häst/ponny för ras? 

Hon är 75%  Irländsk sporthäst och 25 % arab 

Hur gammal är din häst/ponny?
Karin är född 2/7-03 och är nu 15 

Hur hög är din häst/ponny i mankhöjd?

Hon är ca 155 cm i mkh

Vilken inriktning?

Hon är en hobbyhäst och tränar lite NH

Vad är din hästs/ponnys favorit onyttighet?

Min lilla tös råkar älska digestivekex 

Vad ogillar din häst/ponny? ;)

Hon gillar verkligen inte Vatten, hon vill inte bli tvättad inte äns med svamp, inte gå i vatten pölar, inte bada, inte äns gå i vattnet haha

Vilken färg har din häst/ponny?

Karin är flugskimmel

Vad fick dig att falla för hästen?

Jag blev helt kär i henne i henne kärlek och försiktighet. Hon var tuff men försiktig och visste vad hon ville men var inte bråkig. Hon var mycket lugn på provridningen även fast hon sa ifrån ibörjan

Har din häst /ponny skor?
Ja, förut hade hon inte skor bak men hennes hovar var jätte ömma.

Vilken utrustning används när ni rider?

Vi rider just nu bara barbacka med ett aachenträns där vi tagit bort den där "extra" nosgrimman men vi ska snart testa sidepull och köpa en ny sadel. Sen så har jag med spö som pet pinne och vift pinne när vi går genom hagen..

Nu är det eran tur!

Bifoga mer än gärna en bild!

Annons:
Travis D
2018-08-19 02:16
#1

En fråga kom inte med här kommer den,

Har din häst/ponny något tecken?
Karin har en vit överläpp <3

misswilma
2018-08-19 08:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Är den en häst eller ponny? Häst😊 Vad heter din häst? Han heter Saruman men kallas för Manne. Vad är det för kön på hästen? Valack Vad är din häst för ras?  Varmblodstravare Hur gammal är din häst? Har faktiskt glömt det men ska jag dra till med något så säger jag 16. Hur hög är din häst i mankhöjd? Ca 155cm Vilken inriktning? Allt mellan himmel och jord. Men hopp och dressyr ligger ju varmt om hjärtat. NH är ju även i fokus samtidigt så hoppas jag snart få börja köra han. Vad är din hästs favorit onyttighet? Han älskar allt… så allt i guess…? Vad ogillar din häst/ponny? ;) Han gillar inte när man lämnar han, då börjar han skrapa. Han ska nämligen ha all uppmärksamhet. 😂 Vilken färg har din häst/ponny? Brun Vad fick dig att falla för hästen? Jag och syrran skulle köpa häst inom rimlig budget. Hon ville ha ponny och jag häst, så han blev kompromissen. Han var även väldigt snäll i sitt förra stall och vi köpte han då. Har din häst skor? Japp, på alla 4. Vilken utrustning används när ni rider? Använder allt möjligt. Har 2 sadlar (dresstr och hopp), några träns (gummibett, babypelhalm, tvådelat, hackamore), har även repgrimma samt har det förekommit att jag ridit i halsring.

tiger tok
2018-08-19 09:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Hade egen ponny förut, men för tillfället duger medryttarhäst! Häst eller ponny? Häst Vad heter den? He's simply the best (kallas Simpel till vardags) Kön? Valack Ras? Varmblodstravare Ålder? 4 år Mankhöjd? Han växer fortfarande, men skulle tro att han blir runt 1,60. Inriktning? Han är under inridning så inget inom ridsporten än. Vi tömkör och tränar NH. Favorit onyttighet? Vissa godisar, och morötter. Ogillar? Att bli tränsad (var väldigt huvudskygg förr) Och när man sprejar på saker (flugmedel) Vilken färg? Brun med svart man och svans. Vad fick mig att falla för honom? Jag dras alltid till djur som många andra ogillar. När jag mötte honom var han extremt stressad, nervös, och ouppfostrad. Direkt farlig i vissa sammanhang. Men inget djur är elakt, så jag gav mig fasen på att han skulle bli bättre. Och det har han blivit. Det är en av närmsta vänner som äger honom, så det föll sig naturligt att hjälpa till. Är han skodd? Ja, runt om. Skulle nog kunna gå barfota, iaf bak, i framtiden. Men han har varit snedställd i bäckenet, så det har varit lite pill med extra sulor osv för att få bäckenet i samma höjd. Utrustning vid ridning? Vanligt engelskt träns och allround sadel, medans han rids in. I framtiden rider jag hellre bettlöst. Tecken? Ja, vit kronrand på ena bak. Och en liten, liten stjärn.

[RC1393]
2018-08-19 10:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Är den en häst eller ponny? Ponny Vad heter din häst/ponny? Little Sparrow (Sparven) Vad är det för kön på häst/ponnyn? Sto Vad är din häst/ponny för ras? Connemaraponny Hur gammal är din häst/ponny? 9 år Hur hög är din häst/ponny i mankhöjd? 140,0 cm (maxad C-ponny) Vilken inriktning? Främst dressyr med mig, hoppning med hennes andra ryttare Vad är din hästs/ponnys favorit onyttighet? Dextrosol Vad ogillar din häst/ponny? Vatten tycker hon inte alls om, men går att övertala Vilken färg har din häst/ponny? Skimmel, apelgrå för tillfället Vad fick dig att falla för hästen? Jag har fött upp Sparven och vem faller inte pladask för ett sött litet korpsvart föl? Har din häst /ponny skor? Ja Vilken utrustning används när ni rider? Sadel (dressyr el hopp), träns med engelsk nosgrimma/micklem/bosal Har din häst/ponny något tecken? Nej

[RC1393]
2018-08-19 10:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Är den en häst eller ponny? Ponny Vad heter din häst/ponny? Östlundas Benni Bus (Billie) Vad är det för kön på häst/ponnyn? Valack Vad är din häst/ponny för ras? Gotlandsruss Hur gammal är din häst/ponny? 11 år Hur hög är din häst/ponny i mankhöjd? 122 cm (B-ponny) Vilken inriktning? Sportkörning Vad är din hästs/ponnys favorit onyttighet? Dextrosol Vad ogillar din häst/ponny? Att inte få som han vill Vilken färg har din häst/ponny? Gulbrun Vad fick dig att falla för hästen? Han var en gul, söt liten skit så han råkade liksom följa med hem en dag Har din häst /ponny skor? Nej, inte för tillfället Vilken utrustning används när ni rider? Han har inte blivit riden på 3 år nu, men han har bröstsele när han körs Har din häst/ponny något tecken? Nej

Lona
2018-08-19 13:01
#6

#5, Åh, så fin! Jag älskar verkligen gulbruna hästar, han hade dessutom en riktigt fin gulbrun färg!❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Lona
2018-08-19 13:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det får bli min medryttarhäst då, har tyvärr bara en ganska skruttig bild på henne i denna datorn.

Är den en häst eller ponny?
Ja!😉Hon räknas väl som häst men är under ponnymått.

Vad heter din häst/ponny?
Greina, vilket betyder "Den urskiljbara" på isländska.

**Vad är det för kön på häst/ponnyn?
**Sto

Vad är din häst/ponny för ras? 
Islandshäst

Hur gammal är din häst/ponny?
21 år.

**Hur hög är din häst/ponny i mankhöjd?
**Vet faktiskt inte, skulle tippa strax över 140?

**Vilken inriktning?
**Islandsridning, det blir både i skogen och lektion. Hon är fyrgångare och har väldigt trevliga gångarter. Just nu blir det dock promenader, tömkörning, löshoppning och sånt från marken.

Vad är din hästs/ponnys favorit onyttighet?
Hmm, hon gillar det mesta. Snappar gärna åt sig en bit granris när vi är ute och rider/promenerar.

**Vad ogillar din häst/ponny? ;)
**Att man pillar med hennes svans. Juvret är heller ingen hit att göra rent.

Vilken färg har din häst/ponny?
Svartskäck

**Vad fick dig att falla för hästen?
**Jag kände henne långt innan jag blev medryttare, hon har en precis lagom mix mellan fart och stabilitet som jag gillar. En trygg häst med spring i benen, om man säger så. Hon kompletterade dessutom den unghästen jag red tidigare perfekt, Greina är stadig och stabil rent exteriört och dessutom välutbildad så jag kunde träna vissa grejer på henne för att sedan använda det på Flóa.
Hon är även mysig att pyssla med, och hon är riktigt duktig på att pussas!
Flóa lever ju inte längre och då var det skönt att ha en Greina att gråta ut hos.❤️

Har din häst /ponny skor?
Japp.

**Vilken utrustning används när ni rider?
**Vanlig islandshästsadel + ett islandsträns, oftast med tredelat bett. Är vi många som rider ut tillsammans så har jag stångbett, hon trivs med det.
Det blir barbackaturer ibland också, men då är det oftast bara i skritt eller tölt.
Just nu rider jag som sagt inte alls.

Har din häst/ponny några tecken?
Hon är vit på alla fyra benen, sedan tycker jag att det är otroligt charmigt att hon har en tvåfärgad svans även om det inte räknas som tecken egentligen.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[RC1393]
2018-08-19 13:41
#8

#6 Åh tack så mycket! Jag också får jag säga, mycket därför han råkade följa med mig hem…!

shia
2018-08-19 15:34
#9

Tänkte skriva om de två st jag rider mest =) vill dock inte skriva namn pga en del. Kallar dem för 1 å 2 Är den en häst eller ponny? 1 häst 2 häst Vad är det för kön på häst/ponnyn? 1 valack 2 valack Vad är din häst/ponny för ras? 1 varmblodig travare 2 varmblodig travare med fransk bakgrund Hur gammal är din häst/ponny? 1 5år 2 6 år(hur han han bli så gammal!!!!) Hur hög är din häst/ponny i mankhöjd? 1 kanske 165? 2typ 160 Vilken inriktning? 1 trav, ridtränas bara just nu 2 trav och dressyr(mer dressyr häst än travhäst men XD) Vad är din hästs/ponnys favorit onyttighet? Heh. De får bara kraft samt hö å morötter. Men båda gillar moröttsr Vad ogillar din häst/ponny? ;) 1 att ha tråkigt 2 att göra fel Vilken färg har din häst/ponny? 1 brun(riktigt lysande rödbrunaktig med svart man, han skiner som värsta elithästen året om…. (ser ut som en stjärna men beter sig långt ifrån) 2 mörkbrun, men byter färg året om. Vintern typ svart, kolsvart. Våren ser han typ ut som en hyena, nejmen mörk vissa delar å typ rutig ljusbrun med mörkbrun, försommaren svartbrun sommaren som vår igen. Höst svartbrun å sen svart igen Vad fick dig att falla för hästen? 1 ja alltså,,, var inte så förtjust i han ibörjan pga tyckte han var svår, men nu börjar jag falla för honom tror jag. (han är svår både ridning å i trav, alltså han kan vara superfin å sen vips hittar han på ngt annat. Sen är han lat å gör allt för att slippa arbeta. Är han pigg(som nu när han är i toppform) har han så mkt energi han ägnar det åt att göra så svårt som möjligt. Hoppar å studsar å försök hela tiden komma på nya sätt att få en ur balans. Men samtidigt blir han finare å finare, å vi rid en del galoppintervaller i skogen som han tyck r skitkul(lika roligt för honom som att kontra på gräset, han tyck seriöst det är superkul att leka rodeo häst…. 2. Första ögonblicket XD nejmen när han kommit borstade jag han i boxen. Å han var så försuktig (4år få) och älskade att bli borstad i ansiktet. Han gör alltid sitt bästa å försöker hela tiden. Sen har vi båda utvecklats enormt. Lärt mig så sjukt mkt, samt ska vi på lördag debutera i dressyrtävlingXD våra första riktiga. Har din häst /ponny skor? 1 ja, aluminium skor tror jag han har, går barfota i lopp ibland. 2 ja, tror aluminium fram, samt bak har han skon "bakochfram" alltså han har öppen tå typ, han har den där platta grejen där fram på hoven två st istället(en på vardera sida) samt broddar bak(för att hjälpa han i sin taktik, han kan springa hur lä ge som helst men inte fort pga hur han är byggd Vilken utrustning används när ni rider? 1 allroundsadel, träns utan nosgrimma. Martingal, bomull 2 allroundsadel, paff, träns med engelsk nosgrimma tror jag det het, samt martingal som vi försök träna bort (går kortare stunder, men han behöv känna den finns där så ruskar han ej med huvudet, han har springrem när vi kör. Bomull samt ridhästhuva(hade tidigare gummihuva men gått över till tyghuva nu. Rid båda på ridbett, tvådelat. Har din häst några tecken 1 vit helstrumpa båda bak, vit hslstrumpa/kota vänster fram, målar över med svart när han ska starta då man annars bara ser det vita benet på lå get avstånd å tror han är halt(likadant för kusken son annars stirrar på det benet) 2 vit krona v fram samt vit helstruma båda bak.

Winstona
2018-08-20 21:25
#10

Har ingen egen häst men det här är de tre jag rider mest. Två medryttarponnys och en lektionshäst😃

Är den en häst eller ponny?

Alla är ponnys

Vad är det för kön på häst/ponnyn?

Ett sto

Två valacker

Vad är din häst/ponny för ras? 

1 Korsning

2 Irländsk sportponny

3 Holländsk import

Hur gammal är din häst/ponny?
1 Hon är 11 år

2 Han är 7 år

3 Han är 18 år

Hur hög är din häst/ponny i mankhöjd?

1 C-ponny

2 C-ponny, 136 cm

3 C-ponny, 139 cm

Vilken inriktning?

1 Jag hoppar henne mest

2 Honom rider jag dressyr och skogspromenader med

3 Honom rider jag i en dressyrgrupp och en hoppgrupp

Vad är din hästs/ponnys favorit onyttighet?

Oj, alla äter allt och älskar godis

Vad ogillar din häst/ponny? ;)

1 Inget vad jag vet

2 Stenbrunnar som finns bredvid vägen när vi rider ut

3 klippmaskiner, alla typ av spray ljud

Vilken färg har din häst/ponny?

1 brunskäck

2 spräcklig grå oftast, blir både mörkare och ljusare hela tiden

3 Skimmel

Har din häst /ponny skor?
Ja alla har på alla fyra

Vilken utrustning används när ni rider?

Allroundsadel på valackarna och hoppsadel på stoet. Annars vanligt träns🙂

Hur länge har du ridit hästen?

 1 några månader

2 ett och ett halvt år typ

3 två år

Tog bort och la till lite frågor men resultatet är typ samma😎

Travis D
2018-08-20 21:28
#11

#10 irländsk sportponny är ingen ras utan ett samlingsnamn för fler raser, vet du mer exakt? ❤️

//En nyfiken själ 😇😃

Winstona
2018-08-20 22:07
#12

Nej han är import från Irland så skulle gissa att han är nån slags korsning isf😃

zemlathebunny
2018-08-24 16:39
#13

Är den en häst eller ponny? Han är en häst Vad heter din häst/ponny? Han heter Lostjärn men jag kallar honom för Loet. Vad är det för kön på häst/ponnyn? Valack Vad är din häst/ponny för ras? Kallblodig travare Hur gammal är din häst/ponny? Loet är 5 år Hur hög är din häst/ponny i mankhöjd? Om jag inte missminner mig så är han 156 Vilken inriktning? Typ allt! Men vi älskar mest hoppning och uteritter Vad är din hästs/ponnys favorit onyttighet? Han får mest morötter som godis Vad ogillar din häst/ponny? ;) Han gillar inte att stå ensam och på senare tid så har ha börjat ogilla att åka transport också Vilken färg har din häst/ponny? Svartbrun Vad fick dig att falla för hästen? Att han är så otroligt snäll, lättlärd, söt och får mig att skratta oavsett hur dåligt jag mår Har din häst /ponny skor? Jepp både bak och fram! Vilken utrustning används när ni rider? Santa Cruz Celine hoppsadel, random stigläder, freejumps, något random träns och ett tvådelat baucherbett Har din häst/ponny något tecken? Han har en stjärn i pannan :)

Annons:
Travis D
2018-08-24 16:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Tänker att det bara är rättvist om Nysve också får en liten presentation :)

Är den en häst eller ponny?

Han är en häst

Vad heter din häst/ponny?
Han heter Nysve Dally men kallas till vardags för Nysve

Vad är det för kön på häst/ponnyn?

Han är en valack

Vad är din häst/ponny för ras? 

Han är en nordsvensk (f.d kallblodstravare)

Hur gammal är din häst/ponny?
Han är född 23/5-2003 och är nu 15 år

Hur hög är din häst/ponny i mankhöjd?

Han är 158 i mkh

Vilken inriktning?

Han är en hobbyhäst och f.d travare.

Vad är din hästs/ponnys favorit onyttighet?

Han ÄLSKAR allt från kanelbullar till choklad munkar hahah Han äter allt helt enkelt.

Vad ogillar din häst/ponny? ;)

Han gillar inte små djur, höns, hundar, kalvar. Han jagar dom direkt och blir helt uppeldad och sur. Men endast om dom kommer för nära, försöker ta hans mat eller pickar honom i benen. Och om dom jagar honom (som min kompis gamla hund gjorde då ångrade sig hunden fort hahah) han gillar inte heller om man tramsar runt om t.ex. lägger upp benen på honom och försöker hänga på honom. då kan han nypa än med tänderna.

Vilken färg har din häst/ponny?

ysve är Brun.

Vad fick dig att falla för hästen?

Jag blev helt kär i honom för han var så söt och snäll. Han var på provridningen väldigt tramsig och hoppade runt men han gjorde det bara för att han blev uttråkad.

Har din häst /ponny skor?
Ja, det har han haft sedan vi köpte honom.

Vilken utrustning används när ni rider?

Han rids med en bomlös sadel men har även en vanlig allround sadel. Han rids med ett vanligt träns men utan nosgrimma.

Har din häst/ponny några tecken?

Han har stjärn ämne. vita hår på nosryggen, en oregelbunden strimma och snopp

Bilden är från veterinär besiktningen så det är nästan ett år sedan <3

Ellen_
2018-09-01 07:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Är den en häst eller ponny? Hon är en ponny Vad heter din häst/ponny? Hon heter Brownhall Dove men till vardags Dove. Vad är det för kön på häst/ponnyn? Hon är ett sto Vad är din häst/ponny för ras? Hon är en renrasig connemara av sporttyp Hur gammal är din häst/ponny? Dove är född 2012 Hur hög är din häst/ponny i mankhöjd? Hon är ca 144cm i mkh Vilken inriktning? Just nu är hon bara under utbildning men vi satsar på att kunna starta lite fälttävlan nästa år och även lite dressyr och banhoppning. Vad är din hästs/ponnys favorit onyttighet? Av det jag märkt (haft henne i 1,5månader) så äääääälskar hon äpplen! Vad ogillar din häst/ponny? ;) Hon ogillar att bli lämnad ensam och när man inte får springa sitt snabbaste. Vilken färg har din häst/ponny? Hon är en avblekbar skimmel så i nuläget är hon apelkastad. Vad fick dig att falla för hästen? Hur himla snäll och gullig hon var samt hennes fantastiska inställning till hinder! Hon hoppar verkligen allt och har även varit på terrängbanan med henne och då hoppade hon som en gud. Har din häst /ponny skor? Ja, alla fyra.. Vilken utrustning används när ni rider? Just nu rider jag på ett PS nirak för unghästar med tredelat bett och sadel. Över en elastisk brösta i hoppningen och ett par vanliga benskydd. Ska dock köpa ett hackamore också då hon är så himla känslig om munnen. (Insåg att jag bara hade denna dåliga bilden på datorn)

shia
2018-09-01 09:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Min absoluta favorthäst på ridskolan galopperade till de gröna ängarna igår tillsammans med några andra kompisar… Hon lärde mig så mkt så tänkte dela med mig lite om henne här Häst eller ponny? Häst Namn? Cindra Ras Tror hennes far var fullblod Vet inte riktigt men hon hade väldigt fint p nätt huvud, och var fin i kroppen när hon var yngre(fick lite svanlrygg samt tappade formen när hon vart äldre, ridskolehäst rund) Färg? Fux, Ålder? 28 år vart hon, född 1990 Favoritonyttighet? Sockerbitar, hon hade sadeltvång så när ridlärarna sadlade henne i manegen fick hon sockerbit av dem Vad fick dig falla för hästen Well, var inte så förtjust i henne i örjan om jag ska vara ärlig. Tyckte hon var seg och ingen framåtbjudning, men fick henne på ridläger (ville verkligen byta men fick ej) och sen mkt på lektionerna. Men efterhand började jag gilla henne i takt jag förstod mig mer på henne. Å så vart jag fast, ett tag senare för henne. Från att knappt ha fått fram henne i trav å galopp, p till att hon lyssnade på minsta skänkeln och var pigg å känslig och bara jag tänkte så gjorde hon det💜 hoppa älskade hon verkligen när hennes ben höll, och minns i ett segervarv(var typ femkamp som vi vann i, haha alla grenar utom den man skulle fälla mest koner. Hon vart typ helt förskräckt över hur jag styrde henne å klev över å krånglade sig förbi konerna så hon ej skulle välta dem, XD iaf i vinnarvarvet så applåderade publiken å hon vart så glad å stolt å pigg, som hon visste vi vjnnit(hon tävlade hoppning i yngre dar, hon kom när hon var fem till ridskolan.) Skor? Fram, barfota bak. Bästa minnet lägger jag till När vi galopperade en vinterkväll under fullmåne och hon var så pigg och glad. Tror det var sista gången jag red henne… Hon hade verkligen ett gott hjärta… Hon stod hela 23 år på ridskolan, lärde bara känna henne de sista åren, hade åså Gärna känt henne när hon var ung. Mot alla nya småbarn som red hon var hon så försiktig så dem inte skulle glida av. Bild från 2016, vår sista hopptävling(ridskoletävling) tillsammans

shia
2018-09-01 09:29
#17

På bilden var hon 26 år

Lona
2018-09-01 12:53
#18

#16, ♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Vrilen
2018-09-01 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Är den en häst eller ponny?

Ponny

Vad heter din häst/ponny?

Avril

Vad är det för kön på häst/ponnyn?

Sto

Vad är din häst/ponny för ras? 

50% Welsh cob 25% Gotlandsruss 12% Tinker 12% Welsh mountain

Hur gammal är din häst/ponny?

8 år

Hur hög är din häst/ponny i mankhöjd?

145 cm

Vilken inriktning?

Allround, hobby häst

Vad är din hästs/ponnys favorit onyttighet?

Vanligt hästgodis

Vad ogillar din häst/ponny? ;)

Katter, hundar och kossor

Vilken färg har din häst/ponny?

Skäck

Vad fick dig att falla för hästen?

Föll inte dirket för henne xD Första gången jag red henne hatade jag henne men sen fick jag henne i julklapp och nu skulle jag inte vilja ha nån annan häst i värden

Har din häst /ponny skor?

Bara fram

Vilken utrustning används när ni rider?

Bomlös sadel, något bettlöst träns jag känner för för dagen och beroende på vad vi ska göra

Har din häst/ponny några tecken?

En bläs, svarta prickar runt kronränderna

Bjallstal
2018-09-03 10:48
#20

Är den en häst eller ponny? Hon är en ponny Vad heter din häst/ponny? Mormors Kulla Gulla Vad är det för kön på häst/ponnyn? Hon är ett sto Vad är din häst/ponny för ras? Hon är ett Gotlandsruss Hur gammal är din häst/ponny? Hon blev 9 år i maj Hur hög är din häst/ponny i mankhöjd? Slutmätt till 125 cm Vilken inriktning? Min lillasyster tävlar hoppning och jag tömkör/kör henne Vad är din hästs/ponnys favorit onyttighet? I stort sätt allt som kommer i spann eller burk haha Vad ogillar din häst/ponny? ;) När andra får mat innan henne, när hon får vänta för länge samt morötter Vilken färg har din häst/ponny? Ljus fux är hon reggad som Vad fick dig att falla för hästen? Lillasyster föll för att hon är så himla snäll trots att hon är en bestämd liten dam. Efter att ha haft en extremt tuff ponny så skulle vi ha en snäll och trygg ponny ett tag. Gullan är en galet personlig liten dam och dem absolut goaste som finns. Har din häst /ponny skor? Ja, hon är skodd fram. Vilken utrustning används när ni rider? Hoppsadel, träns och tredelat sötmalmsbett. När jag kör/tömkör så är det vanligt träns, sele och Rickard från Driveout Ingen nosgrimma på bilden då vi precis ställt ut henne

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Bjallstal
2018-09-03 10:49
#21
Bjallstal
2018-09-03 10:50
#22
Bjallstal
2018-09-03 20:53
#23
Bjallstal
2018-09-03 20:53
#24
Vikan
2018-09-08 17:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Är den en häst eller ponny?

Häst

Vad heter din häst/ponny?
Statino

Vad är det för kön på häst/ponnyn?

Vallack 

Vad är din häst/ponny för ras? 

Arabiskt fullblod

Hur gammal är din häst/ponny?
Han är 4

Hur hög är din häst/ponny i mankhöjd?

Jag tror han är ungefär 153 cm, något kring det i alla fall

Vilken inriktning?

Hobbyhäst, skogsmulle

Vad är din hästs/ponnys favorit onyttighet?

Havrekex är en favorit, men han är ett stort fan av morötter och äpplen (egentligen all sorts godis..)

Vad ogillar din häst/ponny? ;)

Vattenpölar, cyklar (även om han slutat försöka sticka när han ser cyklar!) 

Vilken färg har din häst/ponny?

För tillfället är han grå… han ska bli skimmel, kanske flugskimmel som det ser ut som nu. 

Vad fick dig att falla för hästen?

Han var nätt och jämnt inriden när jag började sköta honom. Så jag föll för hans nyfikenhet och hans egenhet. Han ska kolla allt, flyttar vi saker i stallet eller ställer ut saker ska han kolla det. Möter vi människor eller hundar ute ska han hälsa. Hittar vi "konstigheter" när vi är ute på tur måste det undersökas. Så galet nyfiken och det är urgulligt. Sen är han ett sto in disguise och en liten åsna ibland, men det har också sin charm 😉

Har din häst /ponny skor?
Nope, han går barfota

Vilken utrustning används när ni rider?

Allroundsadel och sidepull

Travis D
2018-09-08 18:53
#26

#25 vilket sidepull använder du ochhur sitter det?/fungerar det bra, skulle du rekommendera de?

Upp till toppen
Annons: