Övrigt om hästar

Namn till shettis

2018-08-17 22:32 #0 av: alvasmas

Heeeej människor!

Jag tänkte skriva en hästberättelse, men jag behöver ett namn. Ponnyn i berättelsen är en shettis, och i alla fall jag känner att namn som t ex Aramis inte passar en liten ponny.

Så skriv gärna namnförslag, helst hingst/valacknamn.

Anmäl
2018-08-17 22:37 #1 av: Winstona

Putte, Musse, Nicke, Ior, Cadillac, Lilla Gubben, Pikachu, Wille, HarryGlad

Anmäl
2018-08-18 12:51 #2 av: tiger tok

Isak/ Izaac
Bellman
Pontus
Adrian

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2018-08-18 19:36 #3 av: shia

Tänk typ enkelt namn som ett barn kan hitta på, menar ett barn ksk döper sin ponny till något kort, enkelt. Kom inte på ngt nu men typ lillen. Fluff eller så(sämsta förslagen) medan vi äldre ksk döper våra storhästat osv till mer komplicerade namn ja du fattar. Men typ ja kalle, musse iz or, Nina,

kom ihåg att du är värd minst lika mycket som personen du ser upp till:) vill du ngt tillräckligt mkt kommer du klara det 

Anmäl
2018-08-20 13:38 #4 av: [Forest]

Alf- Affe, Albin-Abbe,Måns,Mozart,Kalle,Charlie,Lasse,Helix, Japp. Birk  Det är dom namnen jag kommer på just nu fd små shettisnamn som jag som ung lärde mig känna genom åren Skrattar

Jag döpte en till liten hingst/valack  till Aron otroligt söt liten skäck med blått öga. 

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2018-08-20 13:50 #5 av: Travis D

Poppelman tycker jag är gulligt då tänker jag en liten tigrerad shetty :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.