Annons:
Etikettstallet
Läst 1860 ggr
Ninja
8/12/18, 7:52 PM

Restid till stallet

Hur långt har ni till stallet, och hur lång tid tar det att åka? (oavsett om ni åker bil, buss, cykel osv) Jag funderar lite på hur långt som är drägligt att åka varje dag när jag ska söka stallplats. :) Klart man vill ha nära för att minimera restid, men man kan ju inte få allt man vill jämt liksom. :P

Annons:
tiger tok
8/12/18, 8:15 PM
#1

En timme typ med buss. 15 min med bil. Hade jag varit tvungen att åka en timme dit och hem med buss varje dag hade jag dock aldrig haft hästen där.

[RC1393]
8/12/18, 8:16 PM
#2

Det är helt upp till dig själv vad du tycker är rimligt och ekonomiskt. Jag skulle själv kunnat ha min ena ponny uppstallad och låtit bli att köpa den andra. Hade då haft tillgång till ridhus, spolapilta m.m. Vad det faller på för mig är 30 min restid till och från, samt alla uppgifter som ingår i stallplatsen (helg och kvällsjour för alla stallets hästar m.m.). Istället har jag hästarna hemma, utan tillgång till ens ridbana och utan stallkamrater, vilket kan vara något jag saknar en hel del. Vad jag vet av dem på anläggningen så har de som bor närmast ca 5 min till stallet på cykel, de längst ifrån 15-20 min med bil.

shia
8/12/18, 8:21 PM
#3

35 min cykel, 15-20 min bil, 1 h buss till ena stallet jsg ör i mest, ridskolan 40 min buss 18 min cykel 10 min bil

Zadeira
8/12/18, 8:27 PM
#4

15 minuter med buss. Skulle kunna tänka mig en halvtimmes resväg också sen börjar fundera på om det är värt det.

misswilma
8/12/18, 9:09 PM
#5

För mig tar det 30 minuter att gå, ca 7 minuter med bil, 15 min att cykla. Från busskuren till stallet så tar det strax under 15 min att gå

Travis D
8/12/18, 9:20 PM
#6

40 min med bil 1h med roslagsbana. hundra år att cykla eller gå. Men det är verkligen värt det :))

Annons:
BokDuvan
8/12/18, 9:41 PM
#7

Cirka 10 minuter med bil, och kanske 15-30 min med buss, de går inte så ofta till o från stallet och minst 2 byten behövs

Vikan
8/12/18, 10:08 PM
#8

Cyklar i princip alltid, tar ungefär 10 min. Gå tar ungefär 20 min. Med bil tar det knappt 5 min. Bussen - 3 min med buss - stannar en km ifrån stallet

Ninja
8/12/18, 10:22 PM
#9

Tack för era svar! Jag pendlade 3,5 mil/30 min med bil till jobbet i ett par år tidigare. Nu bor jag närmare jobbet, så jag tänker att en halvtimme med bil till ett stall borde jag ju överleva nu när jag har närmare till jobbet och det inte går åt en massa restid där också (att åka i sig gör ju inget, men det är ju all tid som går åt om det är för långt). Så då borde jag kunna dra slutsatsen att några mil inte blir för träligt och tidsödande att åka, vet dock inte var gränsen går för när det blir drygt men det märker man väl kanske så småningom. :P 😁

Tyst
8/14/18, 12:46 PM
#10

Till ridskolan är det 17 km. Det tar ungefär en timme med bil och två timmar kommunalt. Nu jobbar jag mittemellan så från jobbet till ridskolan vilket är hur jag oftast tar mig dit blir det ungefär en timme.

Till privatstallet där jag rider lite olika hästar är det 70 km. Tar kanske en och en halv timme med bil, och 2-3 timmar kommunalt.

Jag har inte bil så jag åker bara bil kanske en två gånger om dagen.

Kaninlover4life
8/14/18, 12:54 PM
#11

Tar c 7-10min med buss sen strax under 15min att gå, 1,5km ;) Med bil c 5minuter

Maleficum
8/14/18, 10:22 PM
#12

Till ridskolan jag rider tar det ca 20-30 minuter att gå (beroende på hur snabbt man har lust att gå) 10 minuter med cykel (ska ju tas fram och sånt) och kanske 3-5 minuter med bilen (lite längre tid på vintern om den ska skrapas och grejer).  Med buss tar det 5 eller 9 minuter till stallet beroende på vilken tid man åker (bussen stannar vissa tider på en extra station på vägen till stallet) men bara 5 minuter hem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Winstona
8/15/18, 1:31 PM
#13

10 minuter med bil, 55 minuter att gå, 20 minuter att cykla och 5 minuter med buss och sedan 20 minuter att gå från busshållplatsen. Det tycker jag funkar bra

Annons:
KaydeN
8/16/18, 1:47 AM
#14

Jag flyttar min häst på tisdag. Då kommer jag ha 30 min till stallet med bil. Dock är det helinackordering så jag kommer ej vara där varje dag. Jag står dock i kö till 2 olika stall där jag bor. Då kommer jag ha 5 min cykling oavsett vilket stall det blir :)

Upp till toppen
Annons: