Annons:
Etikettridning
Läst 1423 ggr
JoannaLi
8/9/18, 12:14 AM

Kostnad för ridskola

Är mycket sugen på att återgå till ridningen, både som motionsform, men också främst för att jag saknar att rida ordentligt. Visst har jag åkt lite häst ibland, men riktigt ridning… Det var länge sen. 

I och med att jag tappat så mycket pga långt uppehåll och rädsla vill jag nog först återgå till ridskola, för att kanske känna sig tryggare med professionell uppsikt, men även piska bort olater på en gång. 

Men… Priset då. Vad betalar ni för en ridlektion i veckan, en något högre nivå men inte särskilt högt? 

Och, jag är 19. Hade ni gissat på att jag är junior eller senior? 

Givetvis ska jag höra med ridskolan här, men ville ha ett hum :)

Annons:
[134643]
8/9/18, 1:46 AM
#1

Där jag red när jag var yngre var junior upp till 25 år och det kostade mellan 200 och 250 per lektion. Kul att du är sugen på att börja igen! :)

Zadeira
8/9/18, 3:22 PM
#2

200-250 kr ligger det på vid ridskolorna runt omkring här lite beroende på storleken på grupp, ponny eller häst, vuxengrupp eller inte mm. Senior eller junior är olika, vissa har gränsen vid 18, andra 25.

shia
8/9/18, 6:00 PM
#3

Typ 120 kr/lektion tror jag(ungefär 2500 något per termin) rider då i grupp på typ 8 i 50 min. Sedan finns olika typer av träning för privathäst nu i höst uppdelat i mån pris. Varannan vecka dressyr/hoppning junior 450/månad gruop på 8. Varje vecka dressyr(för seniorer eg, men rider med där på min passis) 800 mån. Där är vi 4 st på 1 h. Haha, men tror för något år/några år sen utsågs vår ridklubb till typ bland Sveriges billigaste Xd. (bor i norra Sverige)

Kaninlover4life
8/9/18, 6:06 PM
#4

För mig kostar det 175/lektion. 22 lektioner per termin.

Kirnzy
8/9/18, 6:19 PM
#5

Här kostar det 288:- per lektion på 60 min för vuxna (över 18) i grupper om 10, oavsett nivå (men hopp/dressyrlektion kostar 393:-), det är 18 lektioner per termin och en medlemsavgift på 450.

Maleficum
8/10/18, 10:02 AM
#6

Rider som senior 1 timme i grupp med 11 och det kostar 313kr +medlemsavgift för ett år också men det minns jag inte vad det ligger på (ridskola straxt utanför Stockholm). När jag bodde i Skåne var det betydligt billigare.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Upp till toppen
Annons: