Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 1038 ggr
Kaninlover4life
2018-07-31 11:44

Hur brukar erat ridschema se ut?

Hej!

Är nyfikna ur andras träning på veckorna ser ut med sina hästar! 🙂

En vecka med min islandshäst kan se ut såhär:

Måndag- Konditionsträning ute med korta intervaller.

Tisdag- Markarbete/hoppning

Onsdag- Jogging ut på fält/äng.

Torsdag- Backträning.

Fredag- Lätt ut 

Lördag- Dressyr

Söndag- Vila

Alla tränar vi olika och har olika hästar, få se hur eran träning är upplagd 😃

Annons:
Vrilen
2018-08-01 17:28
#1

Just nu när det är så förskräckligt varmt rider jag knappt nånting utan nån gång i veckan ute i skogen.

Men i vanliga fall brukar mitt schema se ut såhär:

Måndag: Kondition på trav banan

Tisdag: Vila

Onsdag: Hoppning

Torsdag: Oftast vila men blir ibland promenader eller ett lätt pass dressyr

Fredag: Dressyr

Lördag: Uteritt

Söndag: Uteritt

shia
2018-08-02 12:30
#2

Olika vecka till vecka Xd beroende på starter osv samt vilka som ska köras hur osv. Men typ såhär kan det se ut för min passis Måndag- vila Tisdag- dressyr/körs Onsdag-vila Torsdag- dressyr/gräs Fredag-dressyr/bommar på backen(uppvärmning gräs/runt maratonhus) Lördag-vila Söndag-dressyr(uppvärmning skog) (lovvecka, ev ridas varannan dag/köras varannan dag) en skolvecka körs han typ må och ons samt rids tisdag kväll(ridhusträning) fredag kväll samt söndag. Medans den som är fem, rids kanske 2-3 ggr/veckan. Senaste tiden har hab gåyt en del lopp(men hoppat bort sig…) och rid då ca 1-2 ggr/mellan loppen(köra ej nu mellan loppen) för att få upp studsen.) Sen med kallblodet på fem år som jag just bröjat rida in blir det när hon ej körs å vi har tid, men ksk 2-3 ggr/veckan (dock endast ridit henne tre ggr nu men typ hur drt kmr se ut, blir mkt bommar med henne! Älskar bommar å redan första gången (igår) klev hon bra övrr bommarna, längde avståndet å kom i trav utan kollat på dem först, tuchade den första men sen lärde hon dig avståndet å tog de andra tre bommarna bra. Sen resten av passet svävade hon tyå över dem

Vikan
2018-08-03 17:04
#3

Rider mest ut eftersom min häst inte tycker ridbanan är sådär superkul. Rider på ridbanan typ en gång varannan vecka ungefär. Sedan är han 4 år och rids max 4 gånger i veckan, har inga ambitioner och inte brått med hans utbildning. Passar på att träna olika saker när jag rider ut: samlingar, ökningar, flytta för skänkeln, galoppombyten osv. Lite vad jag känner behövs och passar för dagen

En normal vecka kan väl se ut såhär:

Måndag: Uteritt

Tisdag: Promenad/lydnad

Onsdag: Kondition

Torsdag: Vila med mys och masage

Fredag: Promenad/longering/löshoppning

Lördag: Längre uteritt

Söndag: Uteritt

Upp till toppen
Annons: