Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1112 ggr
zemlathebunny
7/21/18, 9:30 PM

Kan någon lugna ner mig!

Jag är ju otroligt nojig av mig och idag hoppade jag lite småskutt med Lostjärn. Jag red som en kratta och planerade passet som en 3 åring. Lostjärn var dock duktig och skötte sig! Men jag är ändå nojig att han ska ha tagit skada av passet. Han fick massage för en vecka sedan för att han hade en spänning i länden. Blev väldigt rörigt det här men min hjärna är rörig just nu D:

Annons:
powerade
7/21/18, 10:48 PM
#1

Att ha ett dåligt upplagt pass skadar inte så mycket om det bara är ibland. Spända muskler o.s.v ja alla hästarna få även om de rids eller ej. Just för spända muskler bör du inte vara orolig över. Rider man dåligt upplagda pass ofta och mycket samma lika är risken för hälta större. Men det kan också hända alla . Det enda du bör göra är att se över vad du tyckte va dåligt och ändra på.det till nästa gång!:)

powerade
7/21/18, 10:48 PM
#2

Att ha ett dåligt upplagt pass skadar inte så mycket om det bara är ibland. Spända muskler o.s.v ja alla hästarna få även om de rids eller ej. Just för spända muskler bör du inte vara orolig över. Rider man dåligt upplagda pass ofta och mycket samma lika är risken för hälta större. Men det kan också hända alla . Det enda du bör göra är att se över vad du tyckte va dåligt och ändra på.det till nästa gång!:)

powerade
7/21/18, 10:48 PM
#3

Att ha ett dåligt upplagt pass skadar inte så mycket om det bara är ibland. Spända muskler o.s.v ja alla hästarna få även om de rids eller ej. Just för spända muskler bör du inte vara orolig över. Rider man dåligt upplagda pass ofta och mycket samma lika är risken för hälta större. Men det kan också hända alla . Det enda du bör göra är att se över vad du tyckte va dåligt och ändra på.det till nästa gång!:)

powerade
7/21/18, 10:48 PM
#4
powerade
7/21/18, 10:48 PM
#5
zemlathebunny
7/22/18, 2:48 AM
#6

Jo de lär jag definitivt göra :)

Annons:
powerade
7/23/18, 8:41 AM
#7

Sorry för spam men det gick inte å skicka xD

Upp till toppen
Annons: