Sjukdomar, skötsel & vård

Kan någon lugna ner mig!

2018-07-21 21:30 #0 av: zemlathebunny

Jag är ju otroligt nojig av mig och idag hoppade jag lite småskutt med Lostjärn. Jag red som en kratta och planerade passet som en 3 åring. Lostjärn var dock duktig och skötte sig! Men jag är ändå nojig att han ska ha tagit skada av passet. Han fick massage för en vecka sedan för att han hade en spänning i länden. Blev väldigt rörigt det här men min hjärna är rörig just nu D:

Anmäl
2018-07-21 22:48 #1 av: powerade

Att ha ett dåligt upplagt pass skadar inte så mycket om det bara är ibland. Spända muskler o.s.v ja alla hästarna få även om de rids eller ej.
Just för spända muskler bör du inte vara orolig över.

Rider man dåligt upplagda pass ofta och mycket samma lika är risken för hälta större. Men det kan också hända alla .

Det enda du bör göra är att se över vad du tyckte va dåligt och ändra på.det till nästa gång!:)

Anmäl
2018-07-21 22:48 #2 av: powerade

Att ha ett dåligt upplagt pass skadar inte så mycket om det bara är ibland. Spända muskler o.s.v ja alla hästarna få även om de rids eller ej.

Rider man dåligt upplagda pass ofta och mycket samma lika är risken för hälta större. Men det kan också hända alla .

Det enda du bör göra är att se över vad du tyckte va dåligt och ändra på.det till nästa gång!:)

Anmäl
2018-07-21 22:48 #3 av: powerade

Anmäl
2018-07-21 22:48 #4 av: powerade

Anmäl
2018-07-21 22:48 #5 av: powerade

Anmäl
2018-07-22 02:48 #6 av: zemlathebunny

Jo de lär jag definitivt göra :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.